تصمیم بحث برانگیز برای انتها اردیویسه، هلندی ها سرمشق می شوند یا خط قرمز؟

به گزارش سرزمین من، پرونده لیگ هلند قبل از اتمام مسابقات و بدون مشخص نکردن قهرمان و تیم های سقوط نماینده، بسته شد. این تصمیم بحث برانگیز که اعتراض تعداد زیادی از تیم ها را به دنبال داشته، این سوال را مطرح نموده که آیا سایر کشورها هم می توانند از هلند پیروی نمایند یا باید آن را به عنوان یک خط قرمز در نظر بگیرند؟

تصمیم بحث برانگیز برای انتها اردیویسه، هلندی ها سرمشق می شوند یا خط قرمز؟

به گزارش سرزمین من، کرونا مجال هر گونه اقدامی را از کشورهای مختلف گرفته است و در این شرایط، تصمیم گیری برای برگزاری مسابقات ورزشی برای دولت ها در اولویت های نخست قرار ندارد. به همین علت تیم های مختلف و ورزشکاران با تمرینات خانگی و انفرادی سعی در آماده نگه داشتن خود برای رسیدن به روزی دارند که مسابقات برگزار گردد ولی تا آن روز زمان کمی نمانده است.

بعد از اتفاقات و تصمیماتی که درباره لیگ بلژیک رخ داد، یوفا تصمیمات مقامات فوتبال این کشور را ملغی کرد تا در ماه های آینده تصمیم گیری گردد ولی هلندی ها در شرایطی به این تصمیم رسیده اند که فیفا در اطلاعیه اخیر خود این اجازه را به کشورهایی داده است که با مخالفت دولت برای برگزاری مسابقات رو به رو هستند.

تصمیم هلندی ها درست بود؟

اگر چه هلندی ها این تصمیم خود را با نظر دولت گرفتند و خیال خودشان و بعضی از تیم ها و بازیکنان را از تمرین کردن و آماده ماندن برای آغاز مجدد مسابقات راحت کردند، ولی همچنان اعتراض هایی شنیده می گردد.

در جدول هلند، آژاکس در امتیازات با آلکمار برابر است اما به علت تفاضل گل بهتر در رده نخست واقع شده است به همین علت سهمیه مستقیم و آلکمار سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان اروپا را کسب نموده اند. فاینورد به علت حضور در رتبه سوم به مرحله گروهی لیگ اروپا می رود اما آیندهوون با یک امتیاز کمتر و همینطور ویلم، تیم پنجم جدول راهی مرحله پلی آف لیگ اروپا می شوند.

تصمیم اعطای سهمیه دوم پلی آف لیگ قهرمانان اروپا به ویلم بحث برانگیز است زیرا اوترخت فقط به علت یک بازی عقب افتاده و با سه امتیاز کمتر در رده ششم جدول واقع شده است. از طرفی اوترخت با توجه به حضور در فینال جام حذفی، می توانست به وسیله قهرمانی در این مسابقات به لیگ اروپا صعود کند اما فینال رقابت ها مقابل فاینورد برگزاری نخواهد شد و برنده این رقابت ها معین نخواهد بود.

علاوه بر این، تیم های دن هاخ، والویک و سیتارد که در قعر جدول حضور دارند، به لیگ پایین تر سقوط نمی نمایند ولی تصمیم هم برای افزایش تعداد تیم های حاضر در فصل آینده نگرفته است و در این صورت تیم های دسته پایین تر قادر به صعود نیستند.

با این تصمیم، کامبوور و دی گرافشاپ با وجود حضور در صدر جدول، از لیگ دسته دوم به اردیویسه صعود نمی نمایند و همین مسائل ابهام برانگیز موجب اختلاف در میان تیم ها و بروز اعتراضات به نهادهای بین المللی مانند یوفا و فیفا شده است.

تکرار سناریو برای سایر کشورها؟

اگر چه اختلافاتی در میان تیم ها مبنی بر تقسیم سهمیه ها و صعود نکردن تیم ها به دسته بر وجود دارد و شاید بعضی از تیم ها اعتقاد داشته باشند با برگزاری مسابقات می توانستند شرایط بهتری را به دست آورند اما نخست وزیر هلند این امکان را رد نموده و اجازه برگزاری مسابقات را نداده است تا شرایط شیوع کرونا بدتر از این نگردد.

وقتی پای جان انسان ها در میان باشد و امکان برگزاری مسابقات فراهم نگردد، سایر کشورها هم شاید ناگزیر راهی هلند را بروند.

تبعات ناشی از تصمیم هلندی ها هم بعد درگیر این اتفاق است که می تواند مانع از تکرار سناریو لیگ هلند در کشورهای مختلف دنیا به خصوص در ایران گردد. در واقع به علت همین اختلافات است که تا به امروز کشورهای زیادی تن به لغو کامل مسابقات ندادند تا همه چیز با عادی شدن شرایط در زمین مسابقه رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تصمیم بحث برانگیز برای انتها اردیویسه، هلندی ها سرمشق می شوند یا خط قرمز؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم بحث برانگیز برای انتها اردیویسه، هلندی ها سرمشق می شوند یا خط قرمز؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید