تشکیل پایگاه ملی در باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری

به گزارش سرزمین من، فرماندار اهر از تشکیل پایگاه ملی بقعه (باغ مزار) شیخ شهاب الدین و تمهید مقدمات لازم برای تشکیل هیات امنا برای این مجموعه ارزشمند تاریخی اطلاع داد.

تشکیل پایگاه ملی در باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری

به گزارش خبرنگار زاهد محمودی فرماندار تبریز گفت: برای پیگیری مطالبات مردمی در مورد ارتقاء صندلی این اثر مهم و شاخص تاریخی منطقه ارسباران جلسات متعددی برای توسعه حریم بقعه و آزاد سازی زمین و احداثات قبلی اجرا شده تحت تصرف ادارات در محوطه بقعه بتوانیم در آزادسازی آن ها با مشارکت ادارات اقدام عملی کنیم.

او اضافه نمود: اخیرا نیز در راستای تحقق این امر جلسه ای در محل دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده مردم اهر و هریس و جمعی از مسوولان شهرستان تشکیل دادیم که انصافا همکاری و همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پیشقدمی پیرامون آزادسازی حریم بقعه که ساختمان ستادی شبکه بهداشت و درمان اهر نیز در این محوطه واقع شده است در خور تقدیر است.

محمودی ارتقاء بقعه و باغ مزار شیخ شهاب الدین به پایگاه ملی شیخ شهاب الدین اهری اقدامی مبارک و در خور تحسین از سوی مسوولان دست اندرکار ذکر کرد و گفت: در صورت موافقت و اخذ مجوز برای این امر شاهد گشایش ردیف اعتباری و اختصاص بودجه سالانه برای تقویت و توسعه این مجموع و اثر ارزشمند تاریخی خواهیم بود.

او از موافقت اداره کل میراث فرهنگی استان برای معرفی هیات امنا متشکل از افراد حقیقی، حقوقی و افراد متخصص و صاحب نظر و صدور احکام لازم از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع داد و اضافه نمود: با عملیاتی شدن این امر زمینه تسهیل برای فعالیت و پیگیری امور اداری و اجرایی فراهم می گردد.

فرماندار شهرستان اهر اظهار امیدواری کرد که با احساس مسوولیت جمعی، همکاری و همراهی همه ادارات و مردم بتوانیم گام های عملی در شناساندن این اثر ملی و زمینه سازی برای ثبت جهانی آن برداریم.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تشکیل پایگاه ملی در باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل پایگاه ملی در باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید