تدوین پیش نویس استاندارد ملی رشته سوزن دوزی شاهکوه

به گزارش سرزمین من، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از تدوین پیش نویس استاندارد ملی رشته سوزن دوزی شاهکوه و ارسال آن به سازمان استاندارد خبر داد.

تدوین پیش نویس استاندارد ملی رشته سوزن دوزی شاهکوه

به گزارش سرزمین من به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری امروز پنجشنبه 10 بهمن ماه 98 با اعلام این خبر گفت: استانداردسازی رشته های صنایع دستی در راستای حفظ، احیا و ترویج این هنرصنعت، امری ضروری و دارای اهمیت و همچنین یکی از اهداف شاخص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

او با اشاره به این که سوزن دوزی شاهکوه یکی از رشته های بومی استان گلستان است، یادآور شد: سال جاری تدوین استاندارد ملی سوزن دوزی شاهکوه در دستور کار معاونت صنایع دستی استان قرار گرفت و پیش نویس این استاندارد ملی تدوین شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان گفت: این پیش نویس طی نشستی در اداره کل استاندارد گلستان و با حضور کارشناسان اداره کل استاندارد، معاون ارزیابی انطباق استان، کارشناسان معاونت صنایع دستی استان و مربیان رودوزی های سنتی بررسی شد و به تصویب رسید و برای طرح در کمیته ملی به سازمان استاندارد ارسال شد.

تجری با تشریح مزایای تدوین استاندارد ملی رشته های صنایع دستی گفت: مدون کردن ویژگی محصولات بومی استان، امکان برندسازی محصولات تولیدشده مطابق با استاندارد ملی، امکان صادرات و ایجاد ارزش افزوده برای صنایع دستی در بازارهای داخلی و خارجی از طریق اخذ و تبلیغ نشان استاندارد و جلوگیری از تولید محصولات صنایع دستی بی کیفیت و غیراستاندارد در استان ازجمله مزایای تدوین استاندارد رشته های صنایع دستی است.

منبع: میراث آریا

به "تدوین پیش نویس استاندارد ملی رشته سوزن دوزی شاهکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین پیش نویس استاندارد ملی رشته سوزن دوزی شاهکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید