ب ام و XM Label Red ، دیدار با هیولای 748 اسب بخاری BMW در قطر

به گزارش سرزمین من، ب ام و XM Label Red با رنگ فوق العاده Frozen Black و المان های Toronto Red در نمایشگاه خودرو ژنو قطر به نمایش عایدی. فقط 500 دستگاه از این نسخه ب ام و XM Label Red در دنیا فراوری خواهد شد. XM Label Red با 748 اسب بخار قدرت، قوی ترین ب ام و M تاریخ این برند آلمانی است. اما جالب اینجاست که سریعترین نیست!

ب ام و XM Label Red ، دیدار با هیولای 748 اسب بخاری BMW در قطر

بیت ران - محمد فتح اللهی - ب ام و XM Label Red را در بسیاری از ترکیب رنگ های مختلف می توان از BMW خریداری کرد. اما اگر تمایل به خرید این ترکیب رنگ (مشکی Frozen Black و قرمز Toronto Red) دارید، باید بدانید که فراوری آن به پانصد دستگاه محدود است.

شاید باور آن مشکل باشد، اما XM دومین خودرو مستقل بخش M ب ام و است که پس از مدل M1 فراوری شد. فلسفه فراوری این خودرو، ساخت کراس اووری به لوکسی مدل X7 و اسپرتی مدل X6 M بود. اما بسیاری از کارشناسان باور دارند که XM هیچ کدام از این دو ویژگی را تمام و کمال به خریدار خود ارائه نمی نماید.

حتی بعضی از رسانه های خارجی متعقدند که اگر شما خریدار یک کراس اوور لوکس سریع هستید، استون مارتین DBX گزینه بهتری است. XM از آن دست خودروهایی است که یا عاشق آن هستید، یا به شدت از آن متنفرید!

اگر عاشق آن هستید یا نسبت به آن احساس تنفر می کنید، باید بدانید که با یکی از مهمترین خودروهای BMW در طول تاریخ این برند روبرو هستیم. نسخه Label Red این خودرو هم خاص بودن XM را چندین برابر نموده است.

مشخصات فنی ب ام و XM Label Red

علت خاص بودن نسخه Label Red، موتور 4.4 لیتری V8 نویین توربو آن است که با یک موتور الکتریکی ادغام شده است. این موتور که در نسخه استاندارد XM با ترکیب با موتور الکتریکی می تواند تا 644 اسب بخار نیرو فراوری کند، در نسخه Label Red این قدرت به 748 اسب بخار می رسد. گشتاور آن هم 1000 نیوتن متر عنوان شد که برای یک کراس اوور اسپرت، رقم فوق العاده ای است.

این کراس اوور اسپرت ب ام و براساس اطلاعات کمپانی می تواند در مدت زمان 3.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. می دانیم که BMW همواره ارقامی را برای شتاب اعلام می نماید که در هر شرایطی بتوانید به این رقم برسید.

یعنی در شرایط روزمره، بنا به محلی که قصد شتابگیری دارید می توانید حتی رقم کمتر از 3.8 ثانیه را هم تجربه کنید. حداکثر سرعت XM Label Red هم 290 کیلومتر در ساعت عنوان شد که حتی از لامبورگینی Urus هم کمتر است.

همانطور که می دانیم، XM Label Red قوی ترین خودرویی است که به وسیله بخش M ب ام و فراوری می گردد. اما این محصول، سریعترین شاسی بلند اسپرت دنیا نیست.

برای مثال باید گفت که شتاب صفر تا صد لامبورگینی اوروس 3.6 ثانیه و استون مارتین DBX 707 به مقدار 3.1 ثانیه است. حتی در مقایسه با فراری Purosangue با شتاب 3.3 ثانیه ای، XM Label Red حرفی برای گفتن ندارد.

جالب است بدانیم که ب ام و X6 M Competition (اتاق F96) و X5 M Competition (اتاق F95) با شتاب 3.7 ثانیه ای، از XM Label Red سریعتر هستند!

فضای داخلی ب ام و XM Label Red

نمونه ای که در نمایشگاه خودرو قطر به نمایش عایدی، دارای تریم بسیار زیبای مشکی و قرمز بود که تناسب فوق العاده ای با بدنه آن داشت. اما ب ام و می گوید که این ترکیب رنگ برای فضای داخلی، مخصوص نسخه های Label Red نیست.

یعنی هر فردی که خریدار XM باشد، می تواند این تریم زیبا را انتخاب کند. یکی از نکات زیبای داخل کابین Label Red این است که نشان 0/500 (یکی از پانصد نسخه) را می توان در کنار خروجی تهویه مطبوع در وسط داشبورد مشاهده کرد.

آخرین نسل iDrive ب ام و (iDrive 8) را می توان در این خودرو تجربه کرد. گرچه بسیاری از کارشناسان باور دارند که نشل هشتم این سیستم از نسل قبلی بهتر نیست، اما همچون تلفن های اندروید می توان به راحتی به آیکون های Appهای مربوطه دسترسی داشت.

اما شاید همه موافق این کار بودند که BMW بهتر بود از فرمان خاص تری برای XM استفاده می کرد. چراکه فرمان این خودرو با مدل های شاسی بلند دیگر ب ام و مانند ایکس 5، ایکس 6 و… کاملاً یکسان است.

BMW هنوز قیمت رسمی این نسخه خاص از XM را اعلام ننموده است. اما بعضی منابع خبری عنوان کردند که این نمونه قرار است در بازار آمریکای شمالی بیش از 185 هزار دلار قیمت داشته باشد.

حامی بیت ران در نمایشگاه خودرو ژنو در قطر:
اتو خسروانی - حس خوب خرید مطمئن

گمرک سنندج برای واردات خودرو مجاز اعلام شد / ترخیص خودرو در 24 ساعت

چری تیگو 7 پرو هیبریدی در قطر رونمایی شد / آنالیز تخصصی مشخصات فنی

سامانه یکپارچه فروش خودرو های وارداتی باز شد / عرضه 6 خودرو وارداتی تازه

سرویس مدارس به شهرداری تهران سپرده شد / آیین نامه تازه سرویس مدارس

تعزیرات حکومتی استان خراسان از تحویل خودروهای احتکاری ایران خودرو اطلاع داد

ساینا S دوگانه سوز / چیزی که باید می بود و نیست

منبع: بیت ران

به "ب ام و XM Label Red ، دیدار با هیولای 748 اسب بخاری BMW در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و XM Label Red ، دیدار با هیولای 748 اسب بخاری BMW در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید