بانک کره جنوبی به اتهام ارتباط با ایران جریمه شد

به گزارش سرزمین من، فارس نوشت: مسئولان در نیویورک یک بانک کره جنوبی را به بهانه کم کاری در مبارزه با پولشویی جریمه نموده اند.

بانک کره جنوبی به اتهام ارتباط با ایران جریمه شد

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، نیویورک مدعی شده یکی از شعب بانک صنعتی کره واقع در منهتن نیویورک سال 2010 برای ایران پولشویی نموده است.

اداره خدمات اقتصادی ایالت نیویورک گفته این بانک به اتهام قصور در راه اندازی و داشتن نظامی مناسب برای نظارت بر مبادلات اقتصادی در سال 2010 باید مبلغ 35 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به استناد یک سند از اداره خدمات اقتصادی نیویورک ادعا نموده فردی به نام کنث زونگ از سال 2011 به وسیله حساب هایش نزد این بانک بیش از 1 میلیارد دلار مبادله غیرقانونی به نیابت از تهران انجام داده است.

در این سند ادعا شده زونگ مقام های بانک را متقاعد نموده که دولت ایران به او بابت مصالح ساختمانی که او فروخته پول نقد بدهکار است.

یک سخنگوی بانک مذکور گفته که حساب های بانکی مرتبط با این فرد از سال گذشته و بعد از تشدید تحریمهای آمریکا علیه ایران مسدود شده است.

علیه زونگ در آمریکا به 47 اتهام مرتبط با نقض تحریم های ایران کیفرخواست صادر شده است. او تا اواخر سال 2018 در کره جنوبی بازداشت بوده است.

مقام های نیویورک مدعی شده اند بانک صنعتی کره علی رغم هشدارها از استقرار نظام نظارتی مناسب برای جلوگیری از پولشویی خودداری نموده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "بانک کره جنوبی به اتهام ارتباط با ایران جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک کره جنوبی به اتهام ارتباط با ایران جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید