انگیزه سیاه پوستان آمریکا از شرکت در انتخابات 2020

به گزارش سرزمین من، نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که افزایش موج مخالفت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نزد جامعه سیاهپوست این کشور، انگیزه آن ها را برای شرکت در انتخابات 2020 و رای دادن به رقبای ترامپ بیشتر نموده است.

انگیزه سیاه پوستان آمریکا از شرکت در انتخابات 2020

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من به نقل از تارنمای آمریکایی آکسیوس، نتایج نظرسنجی سراسری از 1200 نفر از رای هندگان سیاهپوست آمریکایی از افزایش انگیزه این قشر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در مقایسه با انتخابات سال 2016 حکایت دارد.

موسسه راه سوم و اندیشکده مرکزمشترک مطالعات سیاسی و اقتصادی به طور مشترک این نظرسنجی را انجام داده اند.

کاهش چشمگیر مشارکت رای دهندگان سیاه پوست در انتخابات سال 2016 و در ایالت های خاکستری در نهایت به شکست هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات ها در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی و نامزد وقت جمهوریخواهان منجر شد.

جزییات جدیدی از گروه هدف و نظرسنجی ها نشان می دهد برکناری ترامپ از قدرت، انگیزه رای دهندگان سیاه پوست را برای شرکت درانتخابات آبان (نوامبر آینده) افزایش داده است.

این نتایج نشان می دهد آنچه که انگیزه رای دهندگان سیاه پوست آمریکایی را برای شرکت در انتخابات افزایش داده مخالفت شدید با ترامپ و باور این موضوع است که او مشکلاتی را برای کشور به بار آورده و به هر اقدامی برای رای به برکناری او احتیاج هست.

بر اساس این نتایج، سومین دلیلی که انگیزه این قشر را برای شرکت در انتخابات افزایش داده این است که رای دادن بهترین راه برای شنیده شدن صداهایشان از سوی دولت است

این نتایج نشان داد که 57 درصد شرکت کنندگانی که خود را دموکرات پروپاقرص معرفی نموده اند گفته اند که بیشتر علاقه مند به شرکت در انتخابات هستند.

حدود 30 میلیون آمریکایی سیاهپوست واجد رای گیری در انتخابات سال 2020 ریاست جمهوری آمریکا هستند.

اکسیوس نوشت: در حالی که مردان سیاه پوست نگرانی های مشابهی را در مقایسه با زنان سیاه پوست برای شرکت در انتخابات دارند مسائل اصلی مورد توجه آن ها متفاوت است.

اولویت زنان سیاه پوست مسکن ارزان قیمت است که به ندرت در وعده های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنیده می گردد.

مردان سیاه پوست بیشتر نگران هزینه های مراقبت بهداشتی هستند که دموکرات ها از قبل از انتخابات میان دوره ای سال 2018 بر آن تاکید دارند.

ترامپ بیشتر وعده رونق اقتصادی در کشورش را داده است، اما فقط 22 درصد از آمریکایی های سیاه پوست گفته اند که اوضاع اقتصادی شخصی آن ها در مقایسه با دو سال قبل بهتر شده است.

به نوشته اکسیوس، این یک زنگ هشدار برای ترامپ و جمهوری خواهانی است که به دنبال کسب پیروزی به وسیله کاهش آمار بیکاری برای آمریکایی های آفریقایی تبار هستند. این درحالی است این گروه از رای دهندگان چندان اثرات رونق اقتصادی را احساس ننموده اند.

از هر پنج آمریکایی سیاه پوست شاغل یک نفر گفت که بیش از یک شغل دارد تا بتواند مایحتاج زندگی خود را تامین کند.

این نظرسنجی که با حاشیه خطای مثبت و منفی 3.1 درصد و در فاصله زمانی 23 تا 28 آبان (14 تا 19 نوامبر) صورت گرفته نشان داد در بین همه پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، فقط 45 درصد در شهر ها زندگی می کردند و بقیه اکثرا ساکن شهر های کوچک، مناطق روستایی وحومه شهر ها بودند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 13 آبان 1399 (سوم نوامبر 2020) برگزار می گردد. اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه 28 آذرماه 1398 با 230 رای موافق در مقابل 197 رای مخالف بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام سوء استفاده از قدرت و با 229 رای موافق در مقابل 198 رای مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام کارشکنی در تحقیقات کنگره را تصویب کردند.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ارسال فوری دو لایحه استیضاح رئیس جمهوری آمریکا، به مجلس سنا خودداری کرد، چراکه دموکرات ها نگران شرایط این لایحه در مجلس سنا که کنترل آن با جمهوریخواهان است، هستند.

فرایند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه ای شدن مکالمه او با ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در اوایل مهرماه شروع و سوم مهرماه متن کامل آن منتشر شد. این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه 25 جولای (سوم مردادماه) بود. پیامد های این افشاگری سبب شد تا پنجم مهرماه، 219 نماینده مجلس نمایندگان از مجموع 435 نفر، شروع فرآیند استیضاح ترامپ را خواهان شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انگیزه سیاه پوستان آمریکا از شرکت در انتخابات 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگیزه سیاه پوستان آمریکا از شرکت در انتخابات 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید