ارتش آمریکا پروژه خط آهن ارتباطی میان دو کره را متوقف کرد

به گزارش سرزمین من، مقام های ارتش آمریکا با پروژه راه آهن ارتباطی بین دو کره مخالفت نموده و مانع اجرایی شدن آن شدند؛ اقدامی که نشان دهنده افزایش اختلافات میان سئول و واشنگتن بر سر توافق برای ساخت این راه ارتباطی ریلی است.

ارتش آمریکا پروژه خط آهن ارتباطی میان دو کره را متوقف کرد

به گزارش سرزمین من، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دولت های سئول و پیونگ یانگ قرار بود برنامه های اولیه را برای ایجاد این راه آهن ارائه نمایند اما درخواست دو کره برای عبور قطار از مبدا سئول به سراسر کره شمالی از سوی فرماندهی کشورهای متحد تحت رهبری آمریکا رد شد؛ این نهاد نظامی چند میلیتی به رهبری آمریکا کنترل عبور و مرور را در سراسر منطقه غیرنظامی گردیده که دو کره را از هم جدا می نماید، برعهده دارد.

این تصمیم، جدیدترین رویکرد تند واشنگتن در رویارویی با کره شمالی است.

آمریکا به دنبال خلع سلاح اتمی کامل کره شمالی است و اعلام نموده با توقف برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ، به همکاری اقتصادی با کره شمالی می پردازد.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی امیدواری خود را درباره تکمیل این راه آهن ارتباطی تا سرانجام امسال میلادی اعلام نموده بود.

وی تمام کوشش خود را برای بهبود روابط دو کره به کار برده و تمایلش را برای سرمایه گذاری های بیشتر در کره شمالی همزمان با لغو تحریم ها نشان داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارتش آمریکا پروژه خط آهن ارتباطی میان دو کره را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا پروژه خط آهن ارتباطی میان دو کره را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید