آشنایی با تور و گردشگری مجازی در دنیا

به گزارش سرزمین من، برای کسانی که وقت کافی برای سفر ندارند یا قصد دارند پیش از سفر به کشور یا شهر مورد نظرشان از آن جا بازدیدی داشته باشند، گردشگری مجازی انتخابی هوشمندانه و مجذوب کننده است.

آشنایی با تور و گردشگری مجازی در دنیا

سرزمین من: گردشگری و تور مجازی شکل نسبتا جدیدی از گردشگری است که به افراد امکان می دهد مقاصد و تجربیات خود را در قالب دیجیتال و دنیای مجازی کشف نمایند. هدف گردشگری مجازی به وسیله استفاده از تکنولوژی، این است که با فرهنگ ها و سنت های کشورها و شهرهای دیگر آشنا شوید و از مکان های مجذوب کننده در سراسر بدون احتیاج به حضور فیزیکی یا هزینه بلیط هواپیما و اقامت بازدید کنید.

برای کسانی که وقت کافی برای سفر ندارند یا قصد دارند پیش از سفر به کشور یا شهر مورد نظرشان از آن جا بازدیدی داشته باشند، گردشگری مجازی انتخابی هوشمندانه و مجذوب کننده است. اگر مقصدتان را انتخاب کردید می توانید به راحتی بلیط هواپیما مقرون به صرفه یا اقامتگاه مورد نظرتان را در فلای تودی رزرو کنید.

گردشگری مجازی چیست؟

واقعیت مجازی اصطلاحی است که به تصاویر یا فیلم های تعاملی اطلاق می گردد که به تماشاگر اجازه می دهد صحنه ای را در زاویه ای 360 درجه ای کاوش کند. برخلاف یک تصویر ویدئویی معمولی که از یک زاویه فیلم برداری می گردد، فراوری VR همه جنبه های یک فضا را پوشش می دهد.

مسافران مجازی می توانند در فعالیت ها شرکت نمایند، به مکان های مختلف سفر نمایند و از مقاصد مختلف بازدید نمایند. آنها می توانند همه این کارها را به راحتی در خانه خود انجام دهند. گردشگری مجازی مزایای زیادی دارد. بارزترین مزیت این است که مسافران مجازی می توانند مقصدی را بدون احتیاج به سفر به آنجا ببینند و تجربه نمایند.

کاهش هزینه ها

میلیون ها نفر که پیش از به میان آمدن نام گردشگری مجازی قادر به پرداخت هزینه های سفر به بعضی از مکان ها نبودند، اکنون می توانند در کوچه پس کوچه های شهر مد نظرشان قدم بزنند و جزئیات را کاوش نمایند. مسافران از ظهور مقاصد گردشگری مجازی استقبال می نمایند تا از مکان هایی بازدید نمایند و تجربه هایی کسب نمایند که هرگز تصور نمی کردند روزی ممکن است آن ها را لمس نمایند.

برای همه ما پیش آمده است که عکسی از یک جاذبه گردشگری در گوگل دیده ایم و با اشتیاق فراوان برنامه سفر به آن جا را چیده ایم. اما وقتی به مقصد رسیده ایم از تفاوت عکس و منظره ها واقعی بهت زده شده ایم. گردشگری مجازی نقطه پایانی بر این غافل گیری می گذارد.

آزادی در حرکت

گردشگران دیجیتال محدود به زمان یا توانایی فیزیکی نیستند. شما در گردشگری مجازی درگیر ترافیک، خیابان های مملو از جمعیت و سر و صدا نیستید . شما می توانید مکان های یک تور مجازی را با سرعت مد نظر خود مشاهده کنید و سطح بی سابقه ای از جزئیات را به خود هدیه دهید. به عنوان مثال، می توانید به نمایشگاه ها و اشیا نزدیک شوید و آن ها را با سطح زیبایی از جزئیات نگاه کنید.

حذف اطلاعات غیرضروری

گاها در تورها صحبت و اطلاعاتی که تور لیدر (راهنمای سفر) ارائه می نماید چندان مجذوب کننده نیست و گوش دادن به صحبت ها می تواند خسته نماینده و حتی غیرضروری باشد.

گردشگران دیجیتالی به جای گوش دادن به راهنمای تور، فوراً می توانند اطلاعاتی را که می خواهند به دست بیاورند و اوقات شیرین خود را به خواندن یا گوش دادن به مواردی که لذت می برند یا احتیاج دارند درموردشان اطلاعات کسب نمایند اختصاص دهند. هیچ فشار، انتظار یا احتیاجی به یادگیری همه چیز در بازدید از یک مکان در تور و گردشگری مجازی وجود ندارد.

دوری ازدحام و محدودیت

بیشتر اوقات، یک تور مجازی یک تجربه مستقل خواهد بود. بنابراین می توانید از شلوغی، سر و صدا و فشار دور شوید و فقط بر آنچه می بینید تمرکز کنید. این تجربه می تواند در هر زمان و مکانی اتفاق بیفتد، به شرطی که به سخت افزار و نرم افزار لازم دسترسی داشته باشید.

برترین ویژگی های تور مجازی

چرخش و بزرگنمایی

در حالی که بعضی از تورها بسیار مدیریت شده اند و فقط موارد را طبق یک فیلمنامه به شما نشان می دهند، بعضی دیگر به شما اجازه می دهند در مکان ها و جاذبه های گردشگری و طبیعت کاوش کنید و روی چیزهایی دوست دارید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید زوم کنید.

راهنما و توضیحات

بسیاری از تورها، حداقل در انتخاب اشیا و ساختمان ها، راهی برای تعامل با محیط اطراف دارند. بنابراین، هنگامی که چیزی انتخاب می گردد، اطلاعاتی درباره آن شی ارائه می گردد، اغلب به صورت متن یا توضیحات صوتی که خودتان می توانید انتخاب کنید.

تعاملات مجازی

گاهی اوقات، تعاملات پیچیده تر از نمایش متن در صفحه شما است. به عنوان مثال ممکن است انیمیشن هایی را که بعضی از فرآیندها را نشان می دهند یا کنترل اشیا را در اختیار داشته باشید؛ مانند باز کردن درها، برداشتن و جابجایی اقلام و دیگر مواردی که در یک سفر واقعی تجربه می کنید.

جابه جایی

بعضی از تورها حرکت تدریجی را طراحی نموده اند که پیاده روی را تقلید می نماید. در حالی که بعضی دیگر به شما اجازه می دهند در یک لحظه از مکانی به مکان دیگر جابه جا شوید. در بعضی موارد، نقشه ای را باز می کنید و نقطه ای را که می خواهید به آن جابه جا شوید را انتخاب می کنید.

راهنمای تور مجازی

برای تقلید کامل از یک تجربه تور واقعی و فیزیکی، بعضی از ارائه دهندگان یک آواتار دیجیتال یا هوش مصنوعی را به تور اضافه می نمایند که شما را هدایت می نمایند و اطلاعات را به وسیله فایل های صوتی ارائه می دهند.

با شناخت و آگاهی سفر کنید

برای داشتن برترین تجربه سفر و آشنایی با مقصدی که قصد دارید زمان و هزینه تان را برای بازدیدش صرف کنید، پیشنهاد می دهیم ابتدا به وسیله یک تور مجازی از مقصد مورد نظرتان بازدید کنید سپس با اطمینان خاطر بلیط تان را از فلای تودی بخرید. از انواع تورهای مجازی می توانیم به تور 360 درجه، تور سه بعدی و تور مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) اشاره کنیم که همگی به راحتی و با چند کلیک پ جستجو در گوگل در اختیار شما قرار می گیرند. سفر به کام.

منبع: توریسم آنلاین

به "آشنایی با تور و گردشگری مجازی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تور و گردشگری مجازی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید