98 نفر در انتخابات ریاست جمهوری تونس نامزد شدند

به گزارش سرزمین من، کمیته عالی انتخابات تونس از ثبت نام 98 نفر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اطلاع داد.

98 نفر در انتخابات ریاست جمهوری تونس نامزد شدند

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من، کمیته عالی انتخابات تونس با اشاره به اینکه ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز آدینه (دیروز) به خاتمه رسید، بیان کرد که 98 نفر در این انتخابات ثبت نام کردند.

کمیته عالی انتخابات روز 31 آگوست (9 شهریور) فهرست نهایی نامزدهای انتخاباتی را پس از آنالیز مدارک ثبت نامی و صلاحیت انتخاباتی آن ها اعلام می نماید.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، روز آدینه(دیروز) که آخرین روز ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی بود، 42 نفر از نامزدها از جمله عبدالفتاح مورو نامزد جنبش اسلام گرای النهضه، یوسف الشاهد نخست وزیر و رئیس حزب نداء تونس ثبت نام کردند.

الشاهد پس از ارائه مدارک ثبت نامی خود با تأکید بر اینکه هرگز از دولت استعفا نخواهد کرد، گفت: هر کس می خواهد من استعفا کنم خواستار به تأخیر افتادن انتخابات است و استعفای من به معنای استعفای دولت و فرار از مسؤولیت است.

عبدالفتاح مورو (71 ساله) به همراه راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه در حوزه ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی حاضر شد و مدارک ثبت نامی خود را ارائه و تأکید کرد که هدف از نامزدی در این انتخابات خدمت به وطن است.

اخیرا به دنبال فوت الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس، محمد الناصر رئیس مجلس این کشور به عنوان رئیس جمهور موقت معین شد و عبدالفتاح مورو نیز به طور موقت ریاست مجلس را بر عهده گرفته است.

مورو در داخل جنبش اسلام گرای النهضه به میانه رو بودن شناخته شده است.

المنصف المرزوقی نماینده تحالف حرکات تونسی نیز ار جمله نامزدهای مهم این انتخابات است و علاوه بر آن عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع تونس از اعضای حزب نداء تونس نیز در این انتخابات به طور مستقل ثبت نام و از سمت خود استعفا کرد. وی از نزدیکان السبسی و برجسته ترین گزینه برای جانشینی او است.

نبیل القروی تاجر معروف تونسی نیز با شعار دفاع از فقرا به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام نموده و حال آنکه دستگاه قضایی تونس او را به پولشوئی متهم نموده است.

طبق اعلام کمیته انتخابات تونس، تبلیغات انتخاباتی از 2 سپتامبر(11 شهریور) شروع و تا 13 سپتامبر(22 شهریور) ادامه خواهد داشت و پس از گذشت یک روز سکوت انتخاباتی، واجدین شرایط در روز 15 سپتامبر (24 شهریور) به پای صندوق های رأی خواهند رفت.

نتایج اولیه انتخابات نیز روز 17 سپتامبر (26 شهریور) اعلام خواهد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "98 نفر در انتخابات ریاست جمهوری تونس نامزد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "98 نفر در انتخابات ریاست جمهوری تونس نامزد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید