گفت وگو با متوفی در مراسم سوگواری ، فرد درگذشته برای پاسخگویی به پرسش های شما حاضر می شودکمک گرفتن از هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط با حیواناتفکر کردن هوش مصنوعی مثل نوزاد انسان

به گزارش سرزمین من، یک استارت آپ مستقر در لس آنجلس با توسعه تجربه ویدئو مکالمه هولوگرافیک به عزاداران امکان برقراری گفت وگو با عزیز آسمانی شان در مراسم سوگواری را می دهد.

گفت وگو با متوفی در مراسم سوگواری ، فرد درگذشته برای پاسخگویی به پرسش های شما حاضر می شودکمک گرفتن از هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط با حیواناتفکر کردن هوش مصنوعی مثل نوزاد انسان

به گزارش سرزمین من و به نقل از روزنامه دیلی میل، شاید متعجب باشید که چگونه ممکن است که فردی با عزیز آسمانی خود ارتباط برقرار کند در حالی که دیگر حضور او مستقیما در میان بازماندگان حس نمی گردد؟ ابتکار این استارت آپ استفاده از برنامه ویدیویی استوری فایل (storyfile) و یاری از هوش مصنوعی است. در وب سایت استوری فایل که برنامه مکالمه ویدیویی با خودتان است، آمده که می خواهند به هوش مصنوعی احساس انسان بودن بیشتری بدهند!

استوری فایل یک شبیه سازی دیجیتالی از سوژه (فرد قبل از فوت شدن) با استفاده از 20 دوربین همگام سازی شده ایجاد می نماید و سپس آن دوربین ها ویدیوی فرد را با پاسخ به یک سری سؤال تعیین ضبط می نمایند. بعد متخصصان فیلم را پردازش، کلیپ ها را برچسب گذاری (تگ گذاری) می نمایند و در نهایت آن را آماده برای آموزش هوش مصنوعی (AI) می نمایند که در نهایت بتواند به سوالات عزاداران مشتاق به گفت وگو با عزیز آسمانی شان به زبان طبیعی خودش پاسخ دهد. در نهایت محصول نهایی کار در پلتفرم استوری فایل آپلود می گردد و از آن طریق سوگواران می توانند با فرد متوفی تعامل نمایند. این فناوری در اصل توهم یک مکالمه با پرسش و پاسخ های بی درنگ ایجاد می نماید.

بیشتر بخوانید:

  • یاری گرفتن از هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط با حیوانات

  • فکر کردن هوش مصنوعی مثل نوزاد انسان

لازم به ذکر است که ویلیام شاتنر، یک بازیگر، نویسنده و یک نوازنده کانادایی هم هولوگرام خود را ساخته تا به گفته خودش به حفظ حافظه و میراث او برای نسل های آینده یاری گردد.

یکی از اولین کاربران این فناوری مارینا اسمیت، مادر دکتر استفان اسمیت، مدیرعامل استوری فایل بود که در ماه ژوئن در سن 87 سالگی درگذشته است. دکتر اسمیت در مورد تجربه اش در گفت وگو با استوری فایل مادرش به روزنامه تلگراف این چنین می گوید: مادر پس از تماشای مراسم تدفین خود به سوالات بستگان داغدار پاسخ داد. نکته خارق العاده این بود که او با جزئیات نو و صداقت به سؤالات آنها پاسخ داد.

دکتر اسمیت به این نکته نهفته اشاره می نماید که معمولا انسان ها در ارائه اطلاعات خود در زمان حیات شان احساس جسارت می نمایند، ولی با این فناوری عزاداران ممکن است نسخه آزادتر و واقعی تر از عزیز از دست رفته خود را دریافت نمایند. او در ادامه از تجربه خود نسبت به تماشای استوری فایل مادرش اضافه می نماید: چیزی که برای من به عنوان پسرش بسیار ارزشمند بود، این واقعیت بود که مادرم آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به دوران کودکی اش هم بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "گفت وگو با متوفی در مراسم سوگواری ، فرد درگذشته برای پاسخگویی به پرسش های شما حاضر می شودکمک گرفتن از هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط با حیواناتفکر کردن هوش مصنوعی مثل نوزاد انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگو با متوفی در مراسم سوگواری ، فرد درگذشته برای پاسخگویی به پرسش های شما حاضر می شودکمک گرفتن از هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط با حیواناتفکر کردن هوش مصنوعی مثل نوزاد انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید