کدام گوشی پرچمدار کاهش قیمت بیشتری پس از خرید دارد؟

به گزارش سرزمین من، حتی اگر بلافاصله پس از خرید گوشی، آن را بفروشید، اندازهی ضرر می کنید. در این گزارش اندازه کاهش قیمت گوشی های پرچمدار سامسونگ، اپل و گوگل در فاصله دو ماه پس از خرید آنالیز شده است.

کدام گوشی پرچمدار کاهش قیمت بیشتری پس از خرید دارد؟

به گزارش سرزمین من، اگرچه تفاوت قابل توجهی در قیمت های اولیه آیفون 13، سامسونگ گلکسی اس 22 و گوگل پیکسل 6 وجود ندارد، طبق آمار تازه بازار آنلاین گوشی های هوشمند SellCell، خرید گوشی پرچمدار اپل سرمایه گذاری بسیار بهتری است.

گوشی آیفون 13 مینی به قیمت 699 دلار، گلکسی اس 22 استاندارد به قیمت 799 دلار و پیکسل 6 به قیمت 599 دلار به فروش می رسند. وبسایت SellCell ارزش آن ها را در یک دوره دو ماهه پس از فروش ردیابی نموده و به این نتیجه رسیده که اگر تصمیم به فروش آیفون 13 داشته باشید، بیشترین پول را برای یک آیفون 13 دست دوم دریافت خواهید کرد. این یافته ها با گزارش های قبلی مطابقت دارد که می گفتند ارزش پولی آیفون بیش از گوشی های اندرویدی حفظ می گردد.

سایت تجارت الکترونیکی، داده ها را طی ماه های اول و دوم پس از انتشار جمع آوری نموده و متوجه شده که گوشی گلکسی S22 سامسونگ در حفظ ارزش پولی از بقیه ضعیف تر است. مدل های در حد نو گلکسی S22 دو ماه پس از عرضه، 46.8 درصد از ارزش اصلی خود را از دست دادند که باعث شد سری S22 بدترین عملکرد را داشته باشد. پس از آن سری پیکسل 6 نهاده شد که دو ماه پس از عرضه 41.5 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

در مقابل، ارزش سری آیفون 13 دو ماه پس از عرضه گوشی ها، تنها 16.4 درصد کاهش یافت. آنچه شایان ذکر است این است که کاهش ارزش پس از گذشت یک ماه به اوج خود رسید (18.7 درصد) و در ماه دوم کاهش یافت. جالب اینجاست که گوشی پیکسل 6 نیز پس از ماه اول مقداری از ارزش از دست رفته را به دست آورد.

به طور معمول این رفتار فقط به وسیله آیفون ها نشان داده می گردد، بنابراین تماشا افزایش ارزش یک گوشی اندرویدی پس از افت اولیه جالب است. گوشی پیکسل 6 تا حد زیادی پیروز ترین گوشی گوگل است و بعلاوه یکی از برترین گوشی های اندرویدی سال 2022 است.

کاهش ارزش گوشی گلکسی اس 22 بین ماه اول و دوم خطی بود. پس به نظر می رسد قسمتی از کاهش قیمت این دستگاه در ماه های آینده جبران گردد.

گوشی گلکسی اس 22 پلاس 128 گیگابایتی سریعترین کاهش ارزش را داشت و 53.8 درصد از ارزش خود را در دو ماه از دست داد که معادل 574.99 دلار زیان است. بدترین عملکرد پرچمداران گوگل، مربوط به پیکسل 6 پرو 256 گیگابایتی بود که شاهد ضرر 45.7 درصدی یا 479 دلاری بود.

در خصوص اپل، آیفون 13 مینی 128 گیگابایتی پس از دو ماه بیشترین ارزش (برابر با 29.2 درصد) را از دست داد. مدل های مینی در مجموع عملکرد خوبی نداشته اند و به روز نمی شوند، بنابراین تعجب آور نیست که ببینیم آیفون 13 مینی بدترین عملکرد را داشته است. بیشتر مدل های آیفون 13 مینی، برخلاف سایر مدل های آیفون 13، پس از ماه اول به کاهش ارزش خود ادامه دادند. آیفون 13 پرو مکس 128 گیگابایتی برترین عملکرد را داشت و پس از دو ماه تنها 3.8 درصد از ارزش خود را از دست داد.

منبع: phonearena

منبع: فرارو

به "کدام گوشی پرچمدار کاهش قیمت بیشتری پس از خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گوشی پرچمدار کاهش قیمت بیشتری پس از خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید