پردیس علم و فناوری در دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد می گردد

به گزارش سرزمین من، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه حکیم سبزواری شرایط برای ایجاد پردیس علم و فناوری فراهم است که وزارت علوم با تقاضای این دانشگاه در مورد راه اندازی این پردیس موافقت و مجوز آن را صادر می نماید.

پردیس علم و فناوری در دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد می گردد

به گزارش گروه استان های سرزمین من به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه حکیم سبزواری، دکتر محمدعلی زلفی گل شامگاه چهارشنبه، 21 اریبهشت، در دانشگاه حکیم سبزواری در جمع سرزمین من اضافه نمود: دانشگاه حکیم سبزواری از دانشگاه های در حال توسعه و پیشرفت است که ظرفیت های خوبی دارد.

وی اظهار کرد: در بازدید از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور دانشگاه حکیم سبزواری این باور در ما تقویت شد که احداث پارک علم و فناوری در سبزوار یک ضرورت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با پیگیری مسئولان شهرستان سبزوار ضروری است یک زمین 100 هکتاری در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده گردد تا وزارت علوم مجوز تاسیس این پارک را صادر نماید.

دکتر زلفی گل گفت: شرکت های دانش بنیان متناسب با اندازه فراوری و توانمندی خود و در راستای فراوری و اشتغال زایی می توانند از تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری بهره مند شوند.

وی اضافه نمود: در مراکز استان ها صندوق پژوهش و فناوری فعال است که در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان برای توسعه فعالیت آن ها تسهیلات ارائه می نماید.

وزیر علوم ادامه داد: هم اینک بیش از 6500 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارد که با توجه به شعار سال فراوری، دانش بنیان و اشتغال زایی تمهیداتی اندیشیده شده که با بهره گیری از ظرفیت های وزارت علوم، بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه ها کوشش گردد شرکت های دانش بنیان توسعه یابد.

وی گفت: هم اکنون 250 مرکز رشد در وزارت علوم و 49 پارک علوم و فناوری در کشور فعالیت دارد که بستر های سخت و نرم افزاری و مناسب را برای زایش و رویش شرکت های دانش بنیان فراهم می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پردیس علم و فناوری در دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردیس علم و فناوری در دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید