هواپیما تازه نیروی هوایی آمریکا که 40 میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!

به گزارش سرزمین من، نیروی هوایی ایالات متحده برای یک نقطه عطف تازه در طراحی هواپیما آماده می گردد. افزایش برد باعث بهبود کشندگی و بهره وری سوخت باعث صرفه جویی در منابع و امکان سورتی های جنگی بیشتری می گردد.

هواپیما تازه نیروی هوایی آمریکا که 40 میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!

به گزارش خبرآنلاین، این رویکرد بعلاوه، شامل کنار گذاشتن بدنه لوله ای سنتی می گردد. Z-5 کمی شبیه بمب افکن هسته ای B-2 Spirit است. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات، نیروی هوایی ایالات متحده آماده است تا آن را به عنوان جایگزینی برای تانکر سوخت گیری هوایی KC-46 Pegasus و بعلاوه هواپیماهای ترابری لاکهید C-5 و C-17 Globemaster III در نظر بگیرد.

این سرمایه گذاری مشترک بین JetZero و Northrop Grumman، چهل میلیون دلار از بودجه دولتی برای توسعه Z-5 در سال 2023 دریافت کرد. نیروی هوایی ایالات متحده در نظر دارد طی سه سال آینده 235 میلیون دلار دیگر در این پروژه سرمایه گذاری کند. این شرکت بعلاوه میخواهد سرمایه گذار خصوصی جذب کند.

JetZero علام کرد، کار روی Z-5 را در ماه می امسال شروع می نماید. سپس گفته شد که این هواپیمای تازه جایگزینی برای بوئینگ 767 خواهد بود و می تواند حداقل 250 مسافر را حمل کند، بعلاوه بردی بیش از 9200 کیلومتر خواهد داشت.

طراحی بال مختلط به معنای استفاده از بدنه پهن و مسطح است. به همین علت است که Z-5 بیش از هر هواپیمای مسافربری موجود به یک بمب افکن رادارگریز B-2 شباهت دارد. بعلاوه در این طرح، هیچ خط جداکننده مشخصی وجود ندارد که بدنه را از بال جدا کند.

بدنه تخت در مقایسه با شکل لوله ای سنتی، متمایز به شمار می رود. همچین این بدنه به بال بزرگ نیاز دارد؛ در عین حال، پایداری آیرودینامیکی اجازه می دهد تا از بال دم صرف نظر گردد. این امر باعث کاهش وزن و کشش هواپیما می گردد.

منبع: gagadget

منبع: فرارو

به "هواپیما تازه نیروی هوایی آمریکا که 40 میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیما تازه نیروی هوایی آمریکا که 40 میلیون دلار بودجه دولتی گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید