نصب تاسیسات تصفیه پساب دامداری ها سرمایه گذاری بلندمدت است

به گزارش سرزمین من، تهران- خبرنگاران- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: نصب تاسیسات تصفیه پساب برای مجموعه های دامپروری هزینه زیادی به همراه دارد اما این کارسرمایه گذاری بلند مدتی برای جلوگیری از آلایندگی محیط زیست است.

نصب تاسیسات تصفیه پساب دامداری ها سرمایه گذاری بلندمدت است

به گزارش سرزمین من، کیومرث کلانتری روز پنجشنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری پیشوا و بازدید از واحدهای دامپروری این شهرستان اضافه نمود: عدم استقرار واحدهای تصفیه پساب در واحدهای دامپروری در سال های آینده، محیط زیست را با چالش جدی روبرو می نماید.

وی اظهارداشت: بسیاری از واحدهای دامپروری از سیستم تصفیه فاضلاب و پساب برخوردار نمی باشند که این امر می تواند آثار زیانباری برای محیط زیست به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران اضافه نمود : هر چند که برای نصب تاسیسات تصفیه پساب ،مجموعه های دامپروری هزینه زیادی را باید هزینه نمایند ولی این یک سرمایه گذاری بلند مدت برای جلوگیری از آلایندگی محیط زیست است.

کلانتری با اشاره به استقرار شهرک صنعتی در شهرستان پیشوا گفت: وجود شهرک صنعتی پیشوا فرصت و قابلیت بی نظیری برای رشد مالی منطقه محسوب می گردد ولی توسعه مالی نباید به آلودگی محیط زیست منجر گردد.

وی گفت: به منظور توسعه شهرک صنعتی پیشوا، مکاتبات و پیگیری های لازم جهت مستثنی شدن شهرک از محدودیت شعاع 120 کیلومتری انجام داده ایم که این امر می تواند اقتصاد شهرستان را متحول کند.

**برطرف محدودیت شعال 120 کیلومتری رونق مالی پیشوا را در پی دارد

سرپرست فرمانداری پیشوا نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت شهرستان در توسعه فعالیت های مالی گفت : با توجه به اینکه پیشوا در منتهی الیه استان تهران قرار گرفته، مستثنی شدن شهرک صنعتی از محدودیت شعاع 120 کیلومتری می تواند زمینه توسعه سرمایه گذاری در این شهرک را فراهم آورد.

حسین عباسی اضافه نمود: شهرستان پیشوا به دلیل مجاورت با جاده ترانزیتی شرق کشور، نزدیکی به پایتخت و نیز عبورراه آهن سراسری تهران - مشهد از حاشیه شهرستان، از ظرفیت های ویژه ای برای استقرار صاحبان صنایع برخوردار است ولی محدودیت شعاع 120 کیلومتری، مانعی برای توسعه فعالیت های تولیدی شهرک صنعتی است.

وی توضیح داد:فقر امکانات در بسیاری از حوزه ها و زیرساخت های پیشوا مشهود است و این شهرستان جزو مناطق محروم و کم برخوردار استان تهران محسوب می گردد.

سرپرست فرمانداری پیشوا گفت: با وجود آن که اقتصاد شهرستان پیشوا بر اساس فعالیت های کشاورزی و دامپروری است ولی توسعه فعالیت های صنعتی می تواند اقتصاد این منطقه را متحول نماید.

پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

به "نصب تاسیسات تصفیه پساب دامداری ها سرمایه گذاری بلندمدت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب تاسیسات تصفیه پساب دامداری ها سرمایه گذاری بلندمدت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید