نسل دهم آیپد اپل وارد فاز فراوری انبوه شد

به گزارش سرزمین من، اپل در حال آماده شدن برای معرفی نسل بعدی گوشی های هوشمند پرچم دار سری آیفون 14 و بعلاوه اپل واچ سری 8 در رویداد ماه آینده است که گفته می گردد 16 شهریور ماه برگزار خواهد شد. بعلاوه انتظار می رود که این شرکت یک ماه بعد، یعنی در اکتبر امسال و در رویدادی جداگانه، مدل های نو آیپد را به کاربران معرفی کند. در میان مدل های آیپدی که انتظار می رود اپل ظرف چند ماه آینده عرضه کند، شایعات و حدس های زیادی در خصوص نسل دهم آیپد معمولی مطرح شده و ظاهراً قرار است این تبلت با تغییرات طراحی چشمگیری در اختیار کاربران اپل قرار بگیرد.

نسل دهم آیپد اپل وارد فاز فراوری انبوه شد

اکنون، گزارش تازهی از DigiTimes منتشر شده که ادعا می نماید نسل دهم آیپد وارد فاز فراوری انبوه شده است. جدای از تأیید بازطراحی مجدد این تبلت، خبر تازه بعلاوه حاکی از آن است که این تبلت از چیپست A14 اپل قدرت می گیرد. این تراشه که با لیتوگرافی 5 نانومتری فراوری شد، 11.8 میلیارد ترانزیستور دارد و اولین تراشه ای هم بود که از چنین فرآیند ساختی بهره می برد. این پردازنده تازه نوید 30 درصد کارآمدی بهتر نسبت به تراشه A13 فعلی را به کاربران می دهد.

جزئیات زیادی در خصوص تبلت آینده اپل مطرح نشده، اما گفته می گردد نسل دهم آیپد مجهز به صفحه نمایش بزرگ تر 10.5 اینچی با حاشیه های بسیار کم، درگاه شارژ USB-C و دوربین عقب بیرون زده خواهد بود. در مجموع باید گفت که طراحی این آیپد تازه از طراحی کلاسیک آیپد الگو گرفته که سال ها دست نخورده به جای مانده است. ظاهراً سال جاری اپل میخواهد آیپد تازه را مانند آیفون های اخیر، آیپدها، مک بوک پرو 14 اینچی، 16 اینچی و مک بوک ایر 2022 با لبه های صاف در اختیار کاربران قرار دهد.

طبق تصاویر منتشر شده از طراحی این آیپد، به نظر می رسد که دکمه هوم این تبلت حفظ شده و به عنوان حسگر اثرانگشت و هم کلید خانه به انجام وظیفه می پردازد. اما ظاهراً دیگر خبری از جک 3.5 میلی متری صدا نخواهد بود و این یعنی کاربران آیپدهای معمولی نیز باید با این درگاه بسیار پرکاربرد وداع نمایند. بعضی گزارش ها بعلاوه نشان داده اند که فراوری این دستگاه ها ممکن است به علت محدودیت های موقت برق اعمال شده به وسیله دولت چین بر کارخانه های استان سیچوان تحت تأثیر قرار گیرد.

به همین دلیل، مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف محصولات اپل گفت که قطعی موقت برق ممکن است بر تاسیسات مونتاژ آیپد در چنگدو و چونگ کینگ که به وسیله فاکس کان و کامپال اداره می شوند، تأثیر بگذارد. وی اضافه نمود که ارزیابی اثرات این اقدام روی فراوری این محصولات، در حال حاضر سخت است. اما اگر قطعی برق تا 20 اوت سرانجام یابد، تأثیر آن طبیعتاً کمتر خواهد شد.

ظاهراً غول فناوری آمریکایی قرار است از یک سیستم دوربین با طراحی تازه در قاب پشتی نسل دهم آیپد بهره ببرد که از طراحی ماژول دوربین آیفون X الگوبرداری شده است. دوربین بکار رفته روی پنل پشتی این محصول در کنار فلش LED قرار خواهد گرفت و طراحی بیضی شکل دارد. بعلاوه انتظار می رود که یک سنسور 12 مگاپیکسلی جایگزین سنسور 8 مگاپیکسلی آیپد نسل نهم گردد.

نسل دهم آیپد اپل بعلاوه ظاهراً به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C استفاده می نماید. تصاویر به اشتراک گذاشته این تبلت تازه از بلندگوهای چهارگانه این محصول خبر می دهند که اگر صحت داشته باشد، آیپد تازه اپل می تواند در بخش صدا حداقل آیپد مینی و آیپد ایر را پشت سر بگذارد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "نسل دهم آیپد اپل وارد فاز فراوری انبوه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل دهم آیپد اپل وارد فاز فراوری انبوه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید