نبرد با کرونا در ووهان با شبکه نسل پنجم تلفن همراه

به گزارش سرزمین من، شرکت هواوی با راه اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه در بیمارستان هوشنشان ووهان به مقابله با ویروس کرونا یاری شایانی کرد.

نبرد با کرونا در ووهان با شبکه نسل پنجم تلفن همراه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی سرزمین من به نقل از سی جی تی ان، هواوی که بزرگترین شرکت مخابراتی چین محسوب می گردد، شبکه نسل پنجم تلفن همراه را برای اولین بار در یک بیمارستان به نام هوشنشان در ووهان راه اندازی نموده که به انجام آزمایش های شناسایی ویروس کرونا یاری شایانی نموده است.

شبکه یادشده تبادل داده میان این بیمارستان و سایر مراکز درمانی و پژوهشی در چین را تسهیل کرد و استفاده از تجهیزات درمانی و پزشکی را ممکن کرد که به وسیله اینترنت به بیماران امکان می دادند برای معاینه و دریافت نسخه پزشکی اقدام نمایند.

بر مبنای راه اندازی این شبکه نسل پنجم در ووهان دکمه هایی در بخش های مختلف بیمارستان مذکور تعبیه شده که بیماران و پزشکان به وسیله فشردن آنها می توانند از راه دور و بدون احتیاج به نزدیک شدن فیزیکی به یکدیگر با هم گفتگو نموده و برای بهبود شیوه های درمان اقدام نمایند. استفاده از این خدمات تنها به وسیله شبکه نسل پنجم تلفن همراه که انتقال حجم زیادی از داده را ممکن می نماید، امکان پذیر است.

از جمله دیگر مزایای راه اندازی این شبکه، برپایی یک شبکه مشورتی سیار بوده که به متخصصان چینی در سراسر این کشور امکان می دهد تا در خصوص روش های درمان با یکدیگر بحث و گفتگو نمایند و یافته های خود را در اختیار پزشکان فعال در هوشنشان قرار دهند.

راه اندازی شبکه نسل پنجم بیمارستان هوشنشنان با همکاری 200 نفر در عرض تنها سه روز انجام شد و از یک شبکه فیبر نوری برای تقویت این شبکه استفاده شد. با توجه به فاصله نسبتا زیاد این بیمارستان از شهر شبکه نسل چهارم شهر ووهان جوابگوی احتیاجها نبود و از همین رو شبکه نسل پنجم در آن راه اندازی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نبرد با کرونا در ووهان با شبکه نسل پنجم تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد با کرونا در ووهان با شبکه نسل پنجم تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید