مطالبات زعفرانکاران تا پایان اردیبهشت پرداخت می شود

به گزارش سرزمین من، مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه گفت: زعفرانکارانی که تا 15 کیلوگرم زعفران تحویل سازمان تعاون روستایی دادند تا 10 روز آینده و مابقی کشاورزان نیز تا سرانجام اردیبهشت ماه مطالباتشان پرداخت می شود.

مطالبات زعفرانکاران تا پایان اردیبهشت پرداخت می شود

نسرین شیبانی مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار از ، با بیان اینکه تا به امروز بخش عمده ای از مطالبات زعفرانکاران پرداخت شده، گفت: با ابلاغ وزیر وقت جهاد کشاورزی در 8 آبان پارسال مبنی بر خرید حمایتی زعفران از کشاورزان، شهرستان تربت حیدریه بعنوان مرکز خرید حمایتی انتخاب و در ادامه 18 مرکز خرید در سطح استان های خراسان دایر شد.

او حجم خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در سطح استان را 68 تن و 825 کیلو گرم و به مبلغ 642 میلیارد و 509 میلیون تومان عنوان کرد و اضافه نمود: از این میزان 11 تن و 609 کیلو گرم زعفران به مبلغ 112 میلیارد تومان به کشاورزان تربت حیدریه تعلق دارد که 37 درصد حجم تولید شهرستان را شامل می شود.

شیبانی ادامه داد: از این میزان خرید در تربت حیدریه 5 تن و 467 کیلوگرم زعفران نگین و یک تن و 300 کیلو گرم شبه نگین از کشاورزان خریداری شده که به لحاظ کیفیت، دقت و سرعت در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه به مطالبات پرداختی کشاورزان اشاره کرد و گفت: پرداختی ها برای 2 تن و 351 کیلو گرم در تاریخ اول آذر ماه 23 میلیارد و 800 میلیون تومان به میزان 50 درصد این حجم برای کشاورزان واریز شده است.

او شرح داد: در تاریخ 20 دیماه برای 4 تن و 162 کیلو گرم مبلغ 40 میلیارد و 997 میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی مطالبات زعفرانکاران به میزان 5 تن و 122 کیلو گرم به مبلغ 47 میلیارد تومان طبق مصوبه کارگروه سازمان، حدود 25 درصد آن در دهه آخر بهمن ماه پارسال به حساب زعفرانکاران واریز شد.

شیبانی ادامه داد: همچنین در اسفندماه دو مرحله واریزی به حساب کشاورزان اجرا شده که بخشی از آنان تا 50 درصد و بخشی نیز تا 42 درصد مطالباتشان پرداخت شد.

مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه گفت: روز گذشته 19 فرودین ماه بخشی از مطالبات زعفرانکاران نیز پرداخت شده که بر اساس این پرداختی ها آن دسته از کشاورزانی که تا 5 کیلوگرم زعفران به سازمان تحویل دادند بصورت کامل مطالباتشان پرداخت شده و کشاورزانی که 15 کیلوگرم زعفران تحویل دادند طی 10 روز آینده مطالباتشان پرداخت و آن دسته از زعفرانکارانی که بالای 15 کیلو گرم زعفران تحویل دادند تا انتها اردیبهشت ماه مطالباتشان تسویه می شود.

از مجموع 70 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خراسان رضوی، حدود 22 هزار هکتار یعنی معادل 30 درصد آن مربوط به شهرستان تربت حیدریه و زاوه است.

در خراسان رضوی 117 هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان 14 تا 15 هزار خانوار در تربت حیدریه و بیش از 20 هزار خانوار در زاوه به این کار اشتغال دارند.

/ ا.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مطالبات زعفرانکاران تا پایان اردیبهشت پرداخت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبات زعفرانکاران تا پایان اردیبهشت پرداخت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید