غاری عجیب با هزاران استخوان کودک!

به گزارش سرزمین من، غار آکتون تونیچیل موکنال (Actun Tunichil Muknal) یکی از برترین مکان ها برای ماجراجویی های جالب و تجربیات هیجان انگیز است که در کشور بلیز واقع در آمریکای مرکزی قرار داد.

غاری عجیب با هزاران استخوان کودک!

این غار در دامنه کوه های ماهیا در بلیز غربی واقع شده است. غارهای آهکی بلیز به علت راه های باریک، مرطوب و تاریک خود به طرز خاصی جالب توجه هستند. در این غار عجیب 9566 قطعه استخوان انسان کشف شده است. به گفته دانشمندان این استخوان ها متعلق به بچه های 4 تا 10 ساله هستند که در مراسمی سنتی برای رب النوع باران، آب و روشنایی مایاها قربانی می شدند. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با غار آکتون تونیچیل موکنال آشنا شوید.

تشکیل غارها

مردم این کشور بر این باور هستند که تشکیل غارها راهی بین دنیا زندگان و دنیا مردگان برای مایاهای باستانی بوده است. به این دنیای مردگان شیبالبا گفته می شود. این مکان به معنای واقعی کلمه جایی وحشتناک است ولی برخلاف دیگر عقاید مذهبی مکانی برای رفت و آمد ارواح نبوده است. ساکنان مایایی بلیز در این غارها با برپا کردن مراسم گوناگونی سعی بر آرام نگه داشتن خدایان زیر زمین داشتند.

غار آکتون تونیچیل موکنال

این غار در سال 1989 کشف شد و در سال 1998 ورود عموم به آن آزاد شد. دکتر جیمی آیو نخستین کسی بود که این غار را پیدا کرد. غار آکتون تونیچیل موکنال بیش از 5 کیلومتر عمق دارد با این حال، گردشگران اجازه دارند فقط تا 3.5 کیلومتر از غار را طی نمایند و از پیشروی بیشتر آن ها به علت مسائل ایمنی جلوگیری می شود.

1400 شی دست ساز در غار آکتون تونیچیل موکنال

بیش از 1400 شی دست ساز در غار آکتون تونیچیل موکنال پیدا و لیست شده است. این اشیا شامل کوزه های سرامیکی، مشک آب، ابزار و اسلحه می شدند که قدمت آن ها به سال های 250 تا 909 پس از میلاد برمی شود. جدیدترین آن ها مربوط به 1108 سال پیش است. این غار امروزه یکی از مجذوب کننده ترین و غنی ترین مکان ها از نظر داشتن اشیا دست ساز است. یکی از این اشیا ویژه گلدان میمون است.

دوران مایاها

شواهد حاکی از آن است که این غار مکان مقدسی برای مایاها بوده است و آن ها اعمال دینی خود مانند مراسم قربانی کردن را در آن جا انجام می دادند. مردم مایا بر این باور بودند که خدایان زیر زمین کسانی هستند که باران را می آورند و زمین ها را بارور می نمایند و غارها راهی برای رسیدن به دنیا زیر زمین هستند و خدایان را باید در آن جا عبادت کرد.

پیشنهاد دیدنی: ویدیوی اتفاقات ترسناک در پخش زنده تلویزیون +ویدیو را از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا

به "غاری عجیب با هزاران استخوان کودک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غاری عجیب با هزاران استخوان کودک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید