ضدعفونی کننده نخورید؛ ادامه جنجال ها در آمریکا بر سر توصیه ترامپ

به گزارش سرزمین من، جنجال ها بر سر توصیه ر ئیس جمهور آمریکا برای تزریق ضدعفونی کننده به بدن جهت از بین بردن ویروس کرونا ادامه دارد.

ضدعفونی کننده نخورید؛ ادامه جنجال ها در آمریکا بر سر توصیه ترامپ

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من، در آمریکا جنجال های گسترده بر سر اظهارات غیرکارشناسی و نادرست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تزریق مواد ضدعفونی نماینده به بدن ویروس کرونا را از بین برد ادامه داد.

پایگاه ای بی سی نیوز نوشته سخنان ترامپ فریادهای اعتراضی و هشدارهای مقام های مرتبط با بخش سلامت را به همراه داشته که می خواهند از جان مردم در برابر توصیه های نادرست ترامپ محافظت نمایند.

ترامپ در کنفرانس خبری چهارشنبه اعتراف کرد که پزشک نیست، با این حال بارها بعد از شیوع کووید-19 (بیماری کروناویروس 2019) از تریبون کاخ سفید برای تبلیغ داروهای اثبات نشده یا به زبان آوردن سخنان غیرعلمی و عامیانه استفاده نموده است.

جولیان زلیزر، تاریخدان دانشگاه پرینستون گفته ترامپ مثل یک عضو خانواده بر سر میز شام است که اطلاعی از هیچ چیز ندارد اما مدام با اعتماد به نفس درباره همه چیز نظر می دهد. او گفته ترامپ مایل است مرزها و خطوط قرمز را رد کند چون فکر می نماید این کار باعث تحریک طرفداران سیاسی اش می گردد.

او گفت: اما او رئیس جمهور ایالات متحده است و این کارها خطرناک است.

رسانه های آمریکا گزارش داده اند علاوه بر پزشکان و متخصصان سلامت، سازندگان مواد ضدعفونی نماینده هم بعد از اظهارات ترامپ درباره تزریق این مواد خطرناک به بدن هشدار داده اند.

کمپانی رکیت بنکیزر در بیانیه ای گفت: باید به صراحت اعلام کنیم که تحت هیچ شرایطی نباید از محصولات ما در داخل بدن (به وسیله تزریق، بلع یا روش های دیگر) استفاده گردد.

شرکت کلروکس هم بلافاصله بعد از سخنان ترامپ بیانیه ای صادر کرد: بلیچ (وایتکس) و سایر مواد ضدعفونی نماینده تحت هیچ شرایطی برای تزریق یا مصرف مناسب نیستند.

در میان سیاستمدارن، علاوه بر دموکرات ها که حزب سیاسی رقیب ترامپ محسوب می شوند برخی از جمهوری خواه ها هم به انتقاد از او پرداخته اند.

بیل دی بلاسیو، شهردار دموکرات نیویورک گفت: اینکه باید حرف های رئیس جمهور ایالات متحده در مسائل علمی و سلامت را تصحیح کرد رویداد غم انگیزی است.

جو بایدن، نماینده بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 که در حال حاضر رقیب انتخاباتی ترامپ است در توئیتر نوشت: باورم نمی گردد باید این را بگویم، ولی لطفاً وایتکس نخورید.

مارک براون، نماینده جمهوری خواه مجلس سنا که در سال 2018 محور تبلیغاتش برای ورود به مجلس سنا را طرفداری از ترامپ قرار داده بود گفت: برخی وقت ها وقتی آدم منظورش روشن نیست- خصوصاً اگر در جایگاهی در انظار عموم قرار داشته باشد- بهتر است وارد حیطه هایی که اطلاعات چندانی درباره اش ندارد نگردد.

با آنکه ترامپ بعد از شدت دریافت انتقادها گفته که حرف هایش شوخی بوده رسانه ها گزارش داده اند بسیاری از مردم آمریکا حرف های او را شوخی نگرفته اند.

آژانس مدیریت امور اضطراری ایالت مریلند، به عنوان مثال، بعد از دریافت بیش از 100 تماس تلفنی بیانیه ای به این توضیح صادر کرد: این بیانیه برای تذکر در این خصوص صادر شده که تحت هیچ شرایطی نمی توان هیچ محصول ضدعفونی نماینده ای را به وسیله تزریق، بلع یا هر طریق دیگر وارد بدن کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ضدعفونی کننده نخورید؛ ادامه جنجال ها در آمریکا بر سر توصیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی کننده نخورید؛ ادامه جنجال ها در آمریکا بر سر توصیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید