سورنتو با میکاپ جدید

به گزارش سرزمین من، کیا سورنتو در بازار کشورمان خودروی شناخته شده ای به شمار می آید. شاسی بلند سایز متوسط کمپانی کیا که نخستین بار در سال 2002 معرفی گردید، در سال های میانی دهه 80 شمسی نیز جزو اولین محصولات این خودروساز بود که توانست مجوز واردات به ایران را کسب کند. با آنکه سورنتو طی سه نسل متوالی شانس حضور در بازار کشورمان را داشت اما همیشه زیر سایه سنگین رقبایی چون تویوتا پرادو یا حتی برادر ناتنی اش یعنی هیوندای سانتافه قرار داشت. حال پس از گذشت چند هفته از رونمایی نسخه فیس لیفت (به روز شده) نسل سوم این خودرو، اخبار درگوشی حاکی از عرضه سورنتوی جدید به ایران طی چند ماه آینده است. با نیم نگاهی به سورنتوی جدید آن را خودرویی جذاب با طراحی پخته خواهید یافت که بی شباهت به محصولات بنام سگمنت شاسی بلندهای شهری نیست. برای مثال شباهت انکارناپذیر نمای جلو به محصولات ولوو و شباهت نمای عقب این خودرو به زبان طراحی محصولات جیپ از جمله انتقاداتی است که نگارنده به طراحی سورنتو وارد می داند.

سورنتو با میکاپ جدید نمای پشتی کیا سورنتو

بااین حال شکل و شمایل ظاهری و طراحی داخلی سورنتوی جدید آنقدر پخته و متناسب هست که بتوان به آن نمره قبولی داد. ضمن آنکه مدیران کیا معتقدند کیفیت ساخت و متریال به کار گرفته شده در محصول جدیدشان نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا نموده است؛ ادعایی که گذشت زمان صحت و سقم آن را تایید خواهدکرد.

نسل نو سورنتو جدید با دو پیشرانه روی خط فراوری خواهد رفت که اولین آنها یک پیشرانه 4/2 لیتری چهار سیلندر با بیشینه قدرت 190 اسب بخاری (در دور موتور 6300rpm) و بیشینه گشتاور 245 نیوتن متری (در دور موتور 4250rpm) بوده و دیگری یک پیشرانه چهار سیلندر توربو به حجم دو لیتر است. احتمال می رود مدل های وارداتی به ایران از نوع دو لیتری باشند. گفتنی آنکه این پیشرانه همان پیشرانه به کار گرفته شده در نسل نو هیوندای ix45 بوده که چند صباحی می گردد روانه خیابان های کشور شده است. قدرت فراوریی این پیشرانه نیز توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های خودرو منتقل می گردد.

نمای داخلی کیا سورنتو

جالب است بدانید میزان مصرف سوخت این خودرو 7/8 و 5/11 لیتر در هر 100 کیلومتر از راستا پیمایش در سیکل جاده ای و شهری اعلام شده که نشان از توجه ویژه کره ای ها به مقوله مصرف سوخت است. با آنکه سورنتوی جدید در چند تیپ مختلف عرضه می گردد؛ اما نمونه های وارداتی به کشور از نوع فول آپشن بوده که دارای تجهیزات استانداردی چون سامانه ناوبری با نمایشگر هشت اینچی، چرم ناپا، کنترل کروز هوشمند، 10 کیسه هوای ایمنی و رینگ های آلیاژی 19 اینچی هستند. با آنکه سورنتوی جدید در بازار خودروی کشور (که حدود یک سال است وضعیت مشخصی ندارد و واردات خودرو عملا متوقف شده) به طور گسترده عرضه نشده اما طی یک سال اخیر به صورت قطره چکانی شاهد عرضه سورنتو به بازار بودیم که بعضی از آنها را می توان در خیابان های شهر مشاهده کرد. پیگیری های ما نشان می دهد قیمت نسخه جدید سورنتو در ایران حدود 800 میلیون تومان است. رقمی بسیار گزاف برای یک شاسی بلند کره ای!

منبع: دیوار

به "سورنتو با میکاپ جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورنتو با میکاپ جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید