سرقت نافرجام از موزه هنرهای تزئینی اصفهان

به گزارش سرزمین من، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، سرقت نافرجام از موزه هنرهای تزئینی اصفهان صورت پذیرفت.

سرقت نافرجام از موزه هنرهای تزئینی اصفهان

حمیدرضا محققیان گفت: از 2 ماه گذشته با توجه به انجام مرمتهای اساسی در موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان، این موزه به صورت نیمه تعطیل فعالیت میکرد و بیشتر اشیاء آن در مخزن امن موزه نگهداری میشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به نصب داربست های متعدد در دیواره های موزه و بعلاوه انجام عملیات های مرمتی متعدد در موزه هنرهای معاصر که در کنار این موزه قرار گرفته است، طبق گزارش های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، سحرگاه امروز یک نفر دزد با صعود از داربست ها قصد ورود به موزه هنرهای تزئینی ایران را داشت که پاسداران یگان حفاظت موزه پس از آگاهی از موضوع با دزد درگیر شدند و خوشبختانه دزد نتوانست به مخزن اصلی موزه دسترسی پیدا کند.

او اضافه نمود: در طی این درگیری یکی از پاسداران حفاظت موزه زخمی شد و دزد نتوانست به مخزن اصلی موزه دسترسی پیدا کند. لذا در هنگام فرار با شکستن شیشه های تالار جنوبی موزه اقدام به سرقت چند قطعه از تزئینات هنرهای سنتی متعلق به دوران معاصر که واجد ارزش هنری بود، کرد.

محققیان تاکید نمود: هم اکنون با توجه به شواهد موجود، دزد تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

منبع: همگردی

به "سرقت نافرجام از موزه هنرهای تزئینی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت نافرجام از موزه هنرهای تزئینی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید