زینب نوروزی: 2 سال است بدون هیچ اعزامی فقط تمرین می کنیم

به گزارش سرزمین من، تهران (پانا) - بانوی ملی پوش روئینگ ایران معتقد است 2 سال تمرین کردن بدون هیچ اعزامی به مسابقات بین المللی سخت بوده اما هدف آن ها باعث شده تا با انگیزه زیادی تمرینات شان را پیگیری کنند.

زینب نوروزی: 2 سال است بدون هیچ اعزامی فقط تمرین می کنیم

زینب نوروزی در گفت وگو با پانا، با اشاره به اردوی تیم ملی روئینگ بانوان ایران که در دریاچه آزادی تهران برگزار می شود، گفت: سومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی را پشت سر می گذاریم. بعدازاینکه بازی های آسیایی به تعویق افتاد، سعی کردیم تمرینات خود را داشته باشیم. مهم ترین مسابقات پیش روی ما بازی های کاپ آسیاست که از 18 شهریور به میزبانی تهران برگزار می شود. بعدازآن هم باید برای مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است در آذرماه به میزبانی تایلند برگزار شود، آماده شویم و در آن شرکت کنیم.

وی افزود: چون نزدیک به مسابقه کاپ آسیا هستیم، درگیر رکوردگیری ها برای مشخص ارنج بودیم و ممکن است بعد از مسابقات چند روزی استراحت کنیم و مجدد برای مسابقات قهرمانی آسیا تمرینات را استارت بزنیم. ما در رکوردگیری ها سعی کردیم بهترین تلاش خود را داشته باشیم. من و کیمیا زارعی در اولین استارت دبل سبک وزن اول شدیم. تا حدودی بقیه ارنج ها هم مشخص شده اند. ما در دوبل سبک وزن در مسافت 1500 متر شرکت می کنیم. اردوها هم به صورت متمرکز در تهران برگزارشده و سعی می کنیم نتیجه خوبی در مسابقات کاپ آسیا بگیریم.

بانوی ملی پوش روئینگ سبک وزن ایران شرح داد: قرار است ملایی و جاور برای مسابقات جهانی که از 26 شهریور در چک برگزار می شود، به عنوان کننده های ایرآن هم در دوبل سنگین و سبک و هم تک نفره های سبک و سنگین شرکت کنند. فدراسیون می توانست برای هرکدام از ارنج ها اعزام های متفاوتی داشته باشد اما تصمیم گرفتند که تنها 2 نفر برای همه قایق ها شرکت کنند. باور کنید الان 2 سال است که فقط داریم تمرین می کنیم و هیچ اعزام برون مرزی و مسابقه بین المللی نداشتیم. شرایط خیلی خسته کننده شده است و آن انگیزه ای که قبلاً داشتیم را نداریم. بعد از 9 سال روئینگ بانوان می خواست به مسابقات جهانی برود که آن هم تنها دو نفر اعزام می شوند.

زینب نوروزی گفت: مسابقات کاپ آسیا آن چنان اهمیتی ندارد اما می توانیم خودمان را محک بزنیم. فکر می کنم 4، 5 تیم مثل پاکستان و هند برای حضور در تهران اعلام آمادگی کرده اند. این مسابقات نه پاداش آن چنانی دارد و نه مدال هایش می تواند راضی کننده باشد. مسابقات اصلی امسال ما رقابت های قهرمانی آسیاست که امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. متأسفانه بازی های آسیایی هانگژو وقتی به تعویق افتاد واقعاً ناراحت کننده بود. انگار قسمت نبود در آن شرکت کنیم. واقعاً آمادگی خیلی خوبی داشتیم. الآن هم ازلحاظ رکوردی خیلی به رکوردهای بین المللی نزدیک شده ایم و قبلاً فاصله زیاد بود. فکر می کنم بانوان روئینگ سوار ما با آمادگی فعلی واقعاً حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

وی گفت: دوری از خانواده و اردوی مداوم خسته کننده است و آدم اذیت می شود اما چاره ای نیست. ما هدفی داریم که در اولویت است و باید این مسائل و مسائل را تحمل کنیم. ما چون در شهرستان ها امکانات نداریم، مجبوریم در تهران بمانیم که امکانات خوبی دارد. بالاخره شرایط پارو زدن خیلی فرق می کند و بودن در دریاچه آزادی می تواند مفید باشد. ما 2 سال فقط تمرین کردیم و هیچ اعزامی نداشتیم. حالا هم فقط تمرین می کنیم تا بتوانیم نتایج خوبی در مسابقات پیش رو بگیریم. با شرایط سخت اقتصادی که داریم، واقعاً برای ادامه دادن تمرین و انگیزه گرفتن، نیاز به اسپانسر شخصی داریم تا بخشی از هزینه ها جبران شود. متأسفانه هیچ کس جلو نمی آید و این کار را سخت می کند. امیدوارم پشتیبان هایی که از ورزش بانوان حمایت می کنند، از ما هم پشتیبانی کنند تا بتوانیم با خیال آسوده تر به هدف خود فکر کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "زینب نوروزی: 2 سال است بدون هیچ اعزامی فقط تمرین می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زینب نوروزی: 2 سال است بدون هیچ اعزامی فقط تمرین می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید