رئیس نو موسسه پژوهشی علوم وصنایع غذایی منصوب شد

به گزارش سرزمین من به نقل از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دکتر محمد علی زلفی گل طی حکمی، سیّد محمد علی رضوی را به عنوان رئیس تازه موسسه پژوهشی علوم وصنایع غذایی منصوب کرد.

رئیس نو موسسه پژوهشی علوم وصنایع غذایی منصوب شد

در این حکم آمده است؛

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب عالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم پژوهشی وزارت، به موجب این حکم به سمت رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی منصوب می شوید. انتظار می رود با پیروی از آموزه های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان مدیران یاوران علمی (کارکنان) و ظرفیت کارشناسی آن موسسه، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمائید.

انتظار می رود که با توکل به خداوند متعال مأموریت و وظایف آن موسسه را به توضیح ذیل به انجام برسانید:

- توسعه پژوهش های کاربردی احتیاج محور و جهت دهی تحقیقات به سمت حل احتیاجهای حال و آینده کشور در زمینه علوم و صنایع غذایی

- ارتباط مستمر با صنایع مرتبط برای ارائه مشاوره و حل مسائل موجود بر سر راه فراوری محصولات استراتژیک

- ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاهی در قالب بسترها و شبکه های منطقه ای و ملی

- توجه ویژه به تجاری سازی دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، فناوری و نوآوری به وسیله مراکز رشد و پارک های علم و فناوری

- تعامل و تکامل هم افزا با دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، موسسات آموزش عالی، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری برای ارائه خدمات تخصصی و اجرای طرح های مشترک

- همکاری تخصصی و مرتبط با مأموریت های موسسه در اجرای پیروز نظام ایده ها و احتیاجها نان

دکتر سیّد محمدعلی رضوی در حال حاضر استاد مهندسی و فیزیک مواد غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد است. وی دانش آموخته کارشناسی علوم و صنایع غذایی از دانشگاه فردوسی مشهد، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه تهران و دکتری در رشته مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.

از سوابق علمی و اجرایی ایشان می توان به مدیریت قطب علمی هیدروکلوئیدهای طبیعی بومی ایران، رئیس خدمات تخصصی آزمایشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد، عضو کمیسیون کارگروه علوم و صنایع غذایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده هیات جذب اعضای هیات علمی خراسان رضوی، سردبیر مجله پژوهش های علوم و صنایع غذایی ایران، سردبیر مجله Journal of Nuts، عضو هیات تحریریه چندین مجله علمی- پژوهشی داخلی و بین المللی، معاون آموزش و دانشجویی دانشگاه نیشابور و مدیرگروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد اشاره نمود.

وی بر اساس اعلام پایگاه تامسون - رویترز (ISI) از سال 2015 تا 2021، در پنج دوره در فهرست یک درصد دانشمندان و نخبگان برتر علمی دنیا قرار گرفته و بعلاوه کسب عنوان پژوهشگر برتر کشور در گروه کشاورزی و منابع طبیعی در سال 95، پژوهشگر برتر خراسان رضوی در سال 1396، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد در سال 93 و مولف برتر این دانشگاه در سال 86 از دیگر افتخارات پژوهشی ایشان به شمار می رود.

گفتنی است دکتر محمد علی رضوی تا به امروز دارای 350 مقاله علمی - پژوهشی (JCR ,ISI , ISC) که 123 مقاله آن در مجلات Q1 به چاپ رسیده اند. بعلاوه ارائه مقاله علمی در 95 همایش داخلی و خارجی و انجام 41 طرح پژوهشی داخل و خارج دانشگاهی در رزومه علمی و پژوهشی ایشان وجود دارد.

وزیر علوم بعلاوه در نامه ای جداگانه از خدمات دکتر قدیر رجب زاده رییس سابق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رئیس نو موسسه پژوهشی علوم وصنایع غذایی منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس نو موسسه پژوهشی علوم وصنایع غذایی منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید