خبرنگاران خانه معدن برای توسعه فعالیت های پژوهشی تفاهمنامه امضا کرد

به گزارش سرزمین من، تهران- خبرنگاران- خانه معدن ایران و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی به منظور توسعه فعالیت های پژوهشی، خدمات آزمایشگاهی و آموزشی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

خبرنگاران خانه معدن برای توسعه فعالیت های پژوهشی تفاهمنامه امضا کرد

این تفاهمنامه امروز (سه شنبه) توسط محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران و مجید وفایی فر مدیر مرکز تحقیقات تولید مواد معدنی در محل مرکز یاد شده به امضا رسید.

فراهم سازی بستر همکاری در زمینه های مختلف پژوهشی و رفع معضلات موجود در معادن و صنایع معدنی کشور، انجام پروژه های کاربردی انحصاری که براساس نیازهای اعضای خانه معدن تعریف و تعیین می شوند و نیز تسهیل و توسعه ارتباطات و تعاملات مرکز با معادن و اعضای خانه معدن از محورهای مورد تاکید در بخش فعالیت های پژوهشی محسوب می شود.

همچنین ارائه خدمات مختلف آزمایشگاهی و پایلوت (الگو) با توجه به ضوابط مرکز تحقیقات تولید مواد معدنی ایران از جمله مواردی است که در بخش آزمایشگاهی مورد تفاهم 2 طرف قرار گرفت.

براساس آمار اعلام شده، پارسال مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران 27 هزار نمونه را آنالیز کرد و از جمله کارهای شاخص این مرکز تولید شمش عناصر نادر خاکی است که برای نخستین بار در کشور انجام شد.

علاوه براین در ارتباط با تفاهمنامه مزبور، توسعه همکاری دو جانبه و استفاده از ظرفیت ها و امکانات آموزشی مرکز برای برگزاری دوره، سمینار و همایش با موضوع هایی در زمینه های مرتبط با صنایع معدنی است.

توسعه و بهبود استانداردهای آموزشی در حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی دیگر از زمینه های همکاری آموزشی بین خانه معدن و مرکز تحقیقات مزبور است.

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در محور تهران- کرج - قزوین در شهرک تحقیقاتی کاوش واقع شده و در زمینی به وسعت 10 هکتار که 27 هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی، کارگاهی دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خانه معدن برای توسعه فعالیت های پژوهشی تفاهمنامه امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خانه معدن برای توسعه فعالیت های پژوهشی تفاهمنامه امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید