بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی در قلب طهران

به گزارش سرزمین من، همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، مراسم بزرگداشتی برای حکیم ابوالقاسم فردوسی در سلسله نشست های انجمن ادبی سنگلج برپا شد.

بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی در قلب طهران

به گزارش سرزمین من، شهردار منطقه12 با تأکید بر توجه به جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در ادبیات و فرهنگ کشور گفت: به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با ارزش های ادبی و فرهنگی شاهکار ادبی این حکیم بزرگ یعنی شاهنامه، مراسم بزرگداشتی در منطقه برگزار گردید که این نشست همراه با حضور بعضی چهره های شناخته شده ادب و هنر کشور بود.

امیر یزدی برپایی نشست های ادبی را از کارویژه های برجسته حوزه فرهنگ و هنر در شهر دانست و اضافه کرد: از آنجا که روح مردم ایران با شعر و مفاهیم معنوی و عرفانی گره خورده، این نشست ها در تکوین و تبیین ارزش ها و غنای فرهنگی و ادبی کشور نقشی بسزا خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ این مراسم در نخستین نشست انجمن ادبی سنگلج در سال نو با عنوان بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، مرتضی صالح آبادی نویسنده و فعال فرهنگی و مدیر اجتماعی ناحیه3 شهرداری منطقه، زهرا قربانی پور نویسنده و پژوهشگر حوزه شاهنامه، مدیر اداره گردشگری منطقه و بعضی از علاقه مندان حوزه فرهنگ و هنر کشور در بوستان و زادگاه دکتر حسابی در محله سنگلج برگزار گردید.

صالح آبادی درباره دلیل برگزاری این جلسات و تعریف سواد رسانه ای گفت: سواد رسانه ای، مجموعه چشم اندازهایی است که فرد برای استفاده از محتوا و پیغام های رسانه ای به کار می گیرد و از این جنبه پرداخت به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این مراسم، سخنرانان درباره شاهنامه به عنوان یکی از نوادر آثار حماسی دنیا و نقش آن در زنده نگه داشتن زبان فارسی و ظرفیت های رسانه ای و هنری قصه های شاهنامه بحث و گفت وگو کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی در قلب طهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی در قلب طهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید