خبرنگاران استفاده از فناوری ساخت جنگنده برای فراوری ماسک در چین

به گزارش سرزمین من، پکن- خبرنگاران- یک کارخانه فراوری قطعات جنگنده J-10 و جنگنده مخفی J-20 در چین با بکارگیری 24 دستگاه از ماشین آلات خطوط فراوری خود پیروز شده به ظرفیت فراوری روزانه سه میلیون ماسک دست یابد.

خبرنگاران استفاده از فناوری ساخت جنگنده برای فراوری ماسک در چین

به گزارش سرزمین من از روزنامه مردم، نگرانی از کمبود ماسک باعث شده تا متخصصان مجموعه هوایی AVIC، با اعمال تغییراتی در خطوط فراوری خود، تنها در عرض سه روز، کار طراحی خطوط فراوری جدید را به اتمام برسانند و در نهایت در 16 روز آن ها را راه اندازی نمایند.

مهندسان با شبیه سازی دیجیتال فرایندها و ایجاد خط فراوری اتوماتیک ماسک، سبب صرفه جویی در وقت و انرژی شده اند.

ماسک های جراحی یکبار مصرف فراوری شده توسط این دستگاه ها از نظر محافظت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بسیار موثر هستند این ماسک ها از سه لایه پارچه ساخته شده اند، بیرونی ترین لایه باعث مهار باکتری ها می گردد و لایه های میانی و داخلی نیز عمدتا برای ایزوله کردن ویروس مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه های فراوری ماسک بصورت اتوماتیک کار می نمایند و می توانند بطور مداوم به مدت 24 ساعت کار نمایند هر دستگاه قادر به فراوری 100 ماسک در دقیقه است یک کارگر می تواند همزمان چندین ماشین را کنترل کند.

در مقایسه با دستگاه های ساخت ماسک سنتی، ماشین های اتوماتیک از مزیت های بسیار کارآمد و بسیار پایدار بودن برخوردار هستند.

گزارش حاکی است در حالی که تقاضا برای تجهیزات محافظتی در برابر شیوع ویروس کرونا کماکان در حال افزایش است در استان جیانگ سو، واقع در شرق چین، از شیوه جدید فروش ماسک های تنفسی رونمایی شده است.

بر این اساس شهروندان می توانند با استفاده از کارت های ملی خود، در هر 24 ساعت دو عدد ماسک از ماشین های اتوماتیک فروش ماسک (مشابه نمونه های فروشنده نوشیدنی) خریداری نمایند.

هر یک از ماشین ها می توانند روزانه 800 عدد ماسک N95 به فروش برساند یک ماسک 12 یوان (1.7 دلار) قیمت دارد.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر دنیا، به 468 هزار و 905 نفر رسیده که 21 هزار و 200 تن فوت شده و 114 هزار و 218 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استفاده از فناوری ساخت جنگنده برای فراوری ماسک در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از فناوری ساخت جنگنده برای فراوری ماسک در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید