خبرنگاران استاندار یزد: ظرفیت های معدنی استان مورد توجه قرار می گیرد

به گزارش سرزمین من، یزد- خبرنگاران - استاندار یزد گفت: با اراده جدی مسوولان ، دولت و حمایت های مرکز بیش از گذشته ظرفیت های بخش معدن استان مورد توجه قرار می گیرد

خبرنگاران استاندار یزد: ظرفیت های معدنی استان مورد توجه قرار می گیرد

محمدعلی طالبی پنجشنبه شب در کانال اطلاع رسانی خود در فضای مجازی نوشت: با حضور سه تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جلسه ای با رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و مدیران هلدینگ های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برگزار گردید.

وی ادامه داد: در این جلسه گزارش اجرای مصوبات و توافق نامه های سفر رییس جمهوری در حوزه معادن ارایه شد تا در حوزه جلوگیری از خام فروشی و اجرای برنامه های اکتشاف در پهنه های مختلف و سرمایه گذاری های جدید در بخش زنجیره های تکمیلی اقدام های ارزشمندی در ماه های آینده آغاز گردد.

استاندار یزد اعلام کرد: بی تردید توجه به شاخص های توسعه پایدار از جمله محیط زیست و برنامه آمایش در حوزه صنعت و معدن می تواند شیرینی این فعالیت ها را در کام مردم استان دو چندان کند.

از 545 معدن استان پنج مورد در مقیاس عظیم ملی واقع شده است و بقیه در حد متوسط و کوچک هستند که باید حمایت جدی از این مجموعه ها برای حفظ و توسعه اشتغال گردد.

از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق(2معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اردکان اشاره نمود.

ذخیره قطعی معادن استان حدود 2 میلیارد تن برآورد شده است.

یزد بعد از کرمان دومین استان معدنی و یکی از سه استانی است که بالاترین میزان کشف معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان های برتر است.

حدود 12 هزار نفر به صورت مستقیم در معادن استان اشتغال دارند و یزد رتبه دوم کشور را در ذخیره معدنی و رتبه نخست را در تنوع مواد معدنی به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار یزد: ظرفیت های معدنی استان مورد توجه قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار یزد: ظرفیت های معدنی استان مورد توجه قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید