کوشش محققان برای افزودن واکسن رازی در سبد واکسیناسیون

به گزارش سرزمین من، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: محققان موسسه رازی در کوشش هستند واکسن ایرانی کرونا به نام رازی کوو پارس را در فصل پاییز در سبد واکسن کشور قرار دهند.

کوشش محققان برای افزودن واکسن رازی در سبد واکسیناسیون

به گزارش سرزمین من، جلیل کوهپایه زاده روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا اضافه کرد: این واکسن ایرانی با موفقیت در حال طی کردن مراحل تست انسانی خود است.

انتها مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس

کوهپایه زاده تاکید نمود: واکسن رازی کوو پارس مرحله دوم کارآزمایی بالینی خود را به انتها رساند. نتایج فاز دوم تست انسانی بسیار امیدوارکننده است و اثربخشی و کمبود عوارض این واکسن بسیار مناسب است.

وی تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی را 500 نفر اعلام نمود و گفت: این افراد در 2 گروه 250 نفر وارد این طرح مطالعاتی شدند.

فاز سوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس به زودی شروع می گردد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: فاز سوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس بعد از تایید سازمان غذا و دارو به زودی شروع خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد این مرحله با حدود 20 تا 30 هزار داوطلب اوایل شهریور ماه شروع گردد.

کوهپایه زاده بعلاوه گفت: امید است نتایج موفقیت آمیز مرحله سوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس تا اوایل مهرماه معین گردد تا از دغدغه مردم بکاهد.

به گزارش ایرنا، واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و سخت ترین پروتکل های داخلی درحال ساخت است. مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این واکسن از روش پروتئینی نوترکیب برای فراوری آن استفاده نموده است.

فاز اول کارآزمایی این واکسن اسفند 1399 با 133 داوطلب اجرا و در این مرحله دز موثر واکسن معین شد. فاز دوم خرداد 1400 با حضور 500 نفر انجام شد که براساس بررسی تیم کارآزمایی بالینی، نتایج آن رضایت بخش است.

منبع: جام جم آنلاین

به "کوشش محققان برای افزودن واکسن رازی در سبد واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش محققان برای افزودن واکسن رازی در سبد واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید