بدهی تاریخی فوتبال با مسی تسویه شد ، نابغه آرژانتین را قهرمان جام جهانی کرد!

به گزارش سرزمین من، آرژانتین در یک بازی سخت و مجذوب کننده پیروز شد با شکست فرانسه قهرمان جام جهانی 2022 قطر گردد.

بدهی تاریخی فوتبال با مسی تسویه شد ، نابغه آرژانتین را قهرمان جام جهانی کرد!

به گزارش سرزمین من فینال جام جهانی 2022 میان دو تیم فرانسه و آرژانتین برگزار گردید که این ملاقات مجذوب نماینده و دیدنی در نهایت در ضربات پنالتی به سود یاران مسی به سرانجام رسید.

آرژانتین 3 - فرانسه 3

داور: سیمون مارسینیاک (لهستان)

استادیوم: لوسیل

گل: لیونل مسی (2 گل) و آنخل دی ماریا، کیلیان امباپه (3 گل) برای فرانسه

کارت زرد: انسو فرناندس، مارکوس آکونیا، ناهیل مولینا و گونسالو مونتیل از آرژانتین، آدرین ربیو، مارکوس تورام و اولیویه ژیرو از فرانسه

کارت قرمز: -

ترکیب آرژانتین: امیلیانو مارتینس (دروازه بان)، کریستین رومرو، نیکلاس اوتامندی، آنخل دی ماریا (64- مارکوس آکونیا)، ناهیل مولینا (90- گونسال مونتیل)، رودریگو دی پائول (102- پارادس)، انسو فرناندس، الکسیس مک آلیستر (116- پتسلا)، نیکلاس تاگلافیکو (120- پائولو دیبالا)، خولین آلوارس (102- لائوتارو مارتینس) و لیونل مسی.

ترکیب فرانسه: هوگو لوریس (دروازه بان)، رافائل واران (113- ابراهیما کوناته)، دایوت اوپامکانو، تئو ارناندز (71- کاماوینگا)، ژول کونده (120- اکسل دیساسی)، اورلین شوامنی، آنتوان گریزمان (71- کینگزلی کومان)، آدرین ربیو (95- یوسف فوفانا)، عثمان دمبله (41- مارکوس تورام)، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو (41- کولو موآنی)

در این ملاقات یاران مسی این ملاقات با هجومی آغاز کردند و با پرس از بالا در پی رسیدن به گل زودهنگام بودند. آنها با این روش اجازه بازیسازی به فرانسه را هم ندادند و به گونه ای حریف را تحت فشار قرار دادند که نفس خروس ها در همان دقایق ابتدایی بند آمد و نتوانستند نفس بکشند.

گلزنی مسی در شب رکوردشکنی

در دقیقه 21 این ملاقات امباپه درون محوطه جریمه دی ماریا را سرنگون کرد تا یک ضربه پنالتی برای آرژانتین اعلام گردد. این ضربه را مسی در دقیقه 23 به گل اول بازی تبدیل کرد تا راه راه پوشان آمریکای جنوبی تیم برتر میدان شوند. مسی در حالی در این بازی هم گلزنی کرد که او با 26 بازی رکورددار تاریخ جام جهانی شد.

غافلگیری فرانسوی ها با ضدحمله برق آسا

در ادامه و در حالی که فرانسوی ها در کوشش بودند تا گل خورده را جبران نمایند، لیونل مسی بازهم پایه گذار یک حمله شد و این بار توپ ارسالی برای دی ماریا درون محوطه جریمه فرصت باز کردن دروازه را در اختیار این بازیکن قرار داد تا ضربه دقیق او به گل دوم آرژانتین در دقیقه 36 تبدیل گردد.

دشان که بازی را از دست رفته دیده بود و دروازه تیمش دو بار باز شده بود، دست به تعویض زد و در دقیقه 41 دمبله و اولیویه ژیرو را از زمین بیرون کشید. دو تعویضی که شرایط را در ادامه به سود فرانسوی ها کرد اما در نهایت نیمه اول با همان نتیجه 2 بر صفر به سرانجام رسید.

در نیمه دوم یاران مسی برای آنکه بتوانند از دو گل زده خود مراقبت نمایند از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم تیم فرانسه را تحت فشار قرار دادند تا نتوانند حملات پرتعداد را روی دروازه شان پی ریزی نمایند. با این حال فرانسه کوشش کرد این حربه را خنثی کند و دروازه حریف را به خطر بیندازد.

بازی تا دقایقی که دیماریا در زمین بود کاملا به سود آرژانتین پیگیری می شد تا اینکه اسکالونی در یک تعویض عجیب این بازیکن را بیرون کشید تا حملات فرانسوی ها شدت بگیرد.

طوفان دو دقیقه ای امباپه

در دقیقه 80 فرانسه که کمتر به محوطه جریمه حریف نزدیک شده بود صاحب یک ضد حمله خوب شد که مدافع آرژانتین مرتکب خطای پنالتی شد و کیلیان امباپه این ضربه را به گل تبدیل کرد تا هیجان این ملاقات به اوج برسد.

کیلیان امباپه که تا دقایق سرانجامی فروغ لازم را نداشت، در 10 دقیقه آخر آتش به پا کرد. او دقیقه 82 با شوتی تماشایی دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد تا خودش به تنهایی رجحانن گلزن جام بیست و دوم قرار بگیرد و 7 گله گردد. با این گل جدال دقایق سرانجامی بازی مجذوب نماینده و تماشایی شد.

بعد از این گل آرژانتینی ها به شدت به لحاظ روحی تضعیف شدند اما با این حال روی یک حرکت ترکیبی در دقایق سرانجامی 90 دقیقه می توانستند به گل برسند که شوت تماشایی مسی را لوریس به زیبایی مهار کرد.

در نهایت بازی مجذوب نماینده دو تیم به وقت های اضافه رفت.

دبل مسی برای رسیدن به جام

در وقت دوم و شرایطی که فرانسه برای رسیدن به گل رجحان کوشش می کرد این آرژانتین بود که در یک ضد حمله برق آسا وارد محوطه جریمه حریف شد و در حالی که هوگو لوریس شوت اول را برگرداند این مسی بود که با حضور به موقع و ضربه تمام نماینده گل سوم آرژانتین را به ثمر رساند.

تاریخسازی امباپه در جام جهانی

در حالی که تصور می شد آرژانتین پیروز فینال جام جهانی خواهد بود داور بازی به سود فرانسوی ها روی خطای هند در دقیقه 115 اعلام پنالتی کرد تا امباپه این بار بر خلاف جهت مارتینز توپ را به تور دروازه آرژانتین بچسباند. ستاره فرانسوی ها با این گل به سومین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در فینال جام جهانی هت تریک نموده است. پیش از او پله و جف هورست،پیروز به این کار شده بودند.در نهایت بازی با همان نتیجه 3 بر 3 به به سرانجام رسید تا قهرمان در ضربات پنالتی معین گردد.

ضربات پنالتی

پنالتی اول فرانسه را امباپه تبدیل به گل کرد.

مسی نخستین پنالتی آرژانتین را گل کرد.

کومان دومین پنالتی فرانسه را از دست داد و مارتینس آن را مهار کرد.

پائولو دیبالا دومین پنالتی آرژانتین را زد و آن را تبدیل به گل کرد.

سومین پنالتی فرانسه را شوامنی را به اوت زد.

سومین پنالتی آلبی سلسته به وسیله پارادس تبدیل به گل شد تا آرژانتین اختلافش را افزایش دهد.

چهارمین پنالتی خروس ها را کولو موآنی گل کرد.

گونسالو مونتیل چهارمین پنالتی آرژانتین را گل کرد تا مسی و یارانش فاتح جام جهانی 2022 شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بدهی تاریخی فوتبال با مسی تسویه شد ، نابغه آرژانتین را قهرمان جام جهانی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی تاریخی فوتبال با مسی تسویه شد ، نابغه آرژانتین را قهرمان جام جهانی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید