افزایش 20 درصدی سرعت دانلود 5G روی فرکانس های FDD و TDD

به گزارش سرزمین من، دو شرکت سامسونگ و کوالکام با همکاری یکدیگر پیروز شدند سرعت دریافت داده روی باندهای FDD و TDD شبکه 5G را 20 درصد افزایش دهند.

افزایش 20 درصدی سرعت دانلود 5G روی فرکانس های FDD و TDD

این دو غول دنیای فناوری پیروز شدند با فناوری 1024QAM، سرعت انتقال اطلاعات را روی فرکانس های رادیویی زیر 6 گیگاهرتز، افزایش دهند و به رکوردهای تازه ای دست پیدا نمایند.

براساس ، توانستند آزمایش هایی با نرم افزار 5G vRAN سامسونگ روی باندهای رادیویی 2100 گیگاهرتز (FDD) و 3500 گیگاهرتز (TDD) به همراه فناوری های کوالکام روی گوشی های موبایل، انجام دهند و به رکورد سرعت دریافت داده 485 مگابیت بر ثانیه برسند.

در این آزمایش ها که از تراشه مودم X75 کوالکام استفاده شده است؛ سرعت دانلود بیش از 20 درصد افزایش پیدا نموده است. لازم به ذکر است پهنای باند اشغال شده در این تست ها نیز حداکثر 20 مگاهرتز بوده است.

نکته اصلی و مهم در این آزمایش ها، استفاده از فناوری 1024QAM روی باندهای FDD به جای فناوری 256QAM است. در واقع، برای اولین بار است که در یک شبکه 5G از فناوری 1024QAM استفاده می گردد که باعث انتقال حجم بیشتری از اطلاعات در یک پهنای باند ثابت شده است.

سامسونگ می خواهد استفاده از فناوری 1024QAM را روی شبکه های PAN ادامه دهد تا انتها در سرانجام سال جاری، این فناوری به ثبت رسیده و تجاری سازی گردد.

سامسونگ می گوید افزایش کارایی طیف های فرکانسی در توسعه راهکار های 5G آینده، لازم است. مدیران کوالکام نیز ابزار خوشحالی کردند که در این فناوری ها و آزمایش ها در کنار سامسونگ بودند و اعتقاد دارند توسعه فناوری QAM به توانایی اپراتورها برای ارائه خدمات پایدارتر و سریع تر منجر می گردد.

سال گذشته، سامسونگ و کوالکام، برای اولین بار، پیروز شدند دو آپ لینک و 4 دان لینک را با یکدیگر تجمیع نمایند و مرزهای سرعت 5G جابه جا گردد.

منبع: شبکه چی

به "افزایش 20 درصدی سرعت دانلود 5G روی فرکانس های FDD و TDD" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 درصدی سرعت دانلود 5G روی فرکانس های FDD و TDD"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید