افتتاح نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی

به گزارش سرزمین من، نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی و نخستین جشنواره موسیقی اقوام، روز سه شنبه 29 مرداد، همزمان با فرارسیدن عید غدیر در محل منطقه نمونه گردشگری بش قارداش بجنورد افتتاح شد.

افتتاح نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی

به گزارش سرزمین من به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نهمین نمایشگاه صنایع دستی استان در 150 غرفه و با حضور حداکثری استان های کشور برپا شده است.

او اضافه نمود: برای اولین بار غرفه های گردشگری نیز با حضور بوم گردی های استان در این نمایشگاه برپاست تا از این ظرفیت برای معرفی خود و جذب مسافر بهره ببرند.

یزدان پناه با اشاره به این که برپایی نمایشگاه های صنایع دستی به انتقال دانش سنتی هنرمندان این حوزه یاری می نماید، مطرح کرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز و از ساعت 18 تا 23 در محل منطقه نمونه گردشگری بش قارداش بجنورد، پذیرای مسافران، بازدیدنمایندگان و علاقه مندان است.

حسین خواجه بیدختی مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان نیز در این مراسم گفت: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی به حفظ و انتقال دانش سنتی هنرمندان این حوزه یاری می نماید،یک راه ترویج و معرفی صنایع دستی به نسل جوان و فرهیخته که گذشته ما را درک نکرده اند، برپایی نمایشگاه است.

او هدف از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در استان ها را معرفی ظرفیت های مهم استان ها در حوزه صنایع دستی بیان کرد و اضافه نمود: این نمایشگاه ها در نقاط مختلفی از کشور برپا می گردد.

بیدختی با اشاره به این که امروز شاهد افتتاح نهمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی در منطقه گردشگری بش قارداش بجنورد هستیم، اظهار امیدواری کرد: همه بتوانند از این فرصت فراهم شده نهایت بهره را ببرند.

برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی

هم زمان با برگزاری این نمایشگاه، نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی به میزبانی گنجینه فرهنگ ها و معرفت های خراسان شمالی نیز با حضور گروه هایی از استان های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، کردستان، خوزستان و خراسان جنوبی شروع به کارکرد.

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی در این زمینه گفت: برگزاری این جشنواره، علاوه بر نشاط اجتماعی، بستر مناسبی برای شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت های اقوام به مردم است.

او بابیان این که این جشنواره به مدت چهار شب ادامه دارد، اضافه نمود: مسافران، بازدیدنمایندگان و علاقه مندان می توانند از ساعت 20:30 دقیقه الی 23 در محل منطقه نمونه گردشگری بش قارداش این جشنواره بازدید نمایند، گروه های حاضر در نخستین جشنواره موسیقی اقوام خراسان شمالی، علاوه بر پارک ملی بش قارداش، در بابا امان و شهربازی نیز اجرای برنامه خواهند داشت.

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: صنایع دستی به عنوان هنری مقدس، بومی و اصیل نقشی بی بدیل در توسعه فرهنگی، اجتماعی، مالی و حتی سیاسی جوامع دارد که حفظ و گسترش آن می تواند هر خانه را به یک کارخانه تبدیل کند.

او بابیان اینکه صنایع دستی به عنوان میراث فرهنگی، اجتماعی و مالی حائز اهمیت است، گفت: نگاه به صنایع دستی در هر نقطه ما را متوجه توانمندی و همچنین فرهنگ مردم آن منطقه می نماید.

بیگ زاده همچنین به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری اشاره نمود و گفت: توجه به گردشگری می تواند به رشد و توسعه گردشگری یاری شایانی کند.

او اضافه نمود: سال جاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی با جشنواره موسیقی اقوام همراه شده که به انتقال این فرهنگ ارزشمند به جوانان و نسل های بعدی یاری می نماید.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید