آموزش خط چشم گرافیکی به ساده ترین روش ممکن

به گزارش سرزمین من، یکی از ترندهای آرایشی سال نو که این روزها زیاد می بینیم خط چشم گرافیکی است. این سبک خط چشم جسورانه که خطوط تند و تیز دارد می تواند جلوه ای چشمگیر و مجذوب کننده به ظاهر شما بدهد. خط چشم گرافیکی همچنین به شما این آزادی را می دهد تا خلاقیت خود را بیان کنید. چه خط چشم بالدار کلاسیک را انتخاب و چه از طرح های پیچیده تر استفاده کنید زیبایی چهره شما دو چندان می شود. ما با آموزش خط چشم گرافیکی در این مطلب از خبرنگاران مگ به شما یاد می دهیم که چطور این خط های گرافیکی مجذوب کننده را بکشید؛ خط چشمی که هم شیک باشد و هم ویژگی های شخصیتی شما را به مجذوب کننده ترین شکل ممکن بیان کند.

آموزش خط چشم گرافیکی به ساده ترین روش ممکن

خط چشم گرافیکی چیست؟

استفاده از خط چشم برای کشیدن فرمی دراماتیک و اغراق آمیز در اطراف چشم یکی از تکنیک های آرایشی جسورانه است که به خط چشم گرافیکی معروف است. خطوط تیز و زاویه دار اغلب روی پلک بالا، خط مژه پایین یا هر دو بخش چشم و با خط چشم مایع یا ژلی کشیده می شوند.

راه های مختلفی برای کشیدن خط چشم گرافیکی وجود دارد، اما برخی از شکل های متداول عبارت هستند از خط چشم گربه ای یا بالدار، کشیدن چندین خط در جهات مختلف و استفاده از فضای نگاتیو یا طرح های هندسی. برای جلب توجه بیشتر به خط چشم گرافیکی، اغلب از سایه چشم خنثی و ریمل بسیار سبک استفاده می شود. خط چشم گرافیکی می تواند راهی خلاقانه و شجاعانه برای مجذوب کننده تر کردن آرایش صورت شما باشد. این نوع خط چشم را می توان متناسب با هر سبک یا موقعیتی استفاده کرد.

چگونه خط چشم گرافیکی بکشیم؟

1. چشمان خود را آماده کنید

حتما به این نکته توجه کنید که چشمان خود را قبل از استفاده از آرایش باید آماده کنید تا ماندگاری طولانی مدت آرایش چشمانتان تضمین شود. پس از شستن صورت، به آرامی اطراف چشم خود را خشک کنید. اگر پلک های چرب دارید از پرایمر پلک استفاده کنید تا خط چشم بهتر به پشت پلکانتان بچسبد و از پخش شدن آن جلوگیری کند. پس از آن، برای ایجاد زیرسازی صاف برای خط چشم و صاف کردن رنگ پوست روی پلک های خود، از کانسیلر یا پرایمر سایه چشم استفاده کنید. علاوه بر این، کانسیلر کمک می کند تا خط چشم در تمام طول روز سر جای خود باقی بماند. به منظور جلوگیری از چین و چروک شدن، پرایمر را در انتها با پودر فیکس نهایی کنید.

2. خط چشم خود را انتخاب کنید

برای کشیدن خط چشم گرافیکی، انتخاب خط چشم مناسب، ضروری است. چندین گزینه مختلف برای خط چشم وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. از آن جمله می توان به خط چشم مایع، ژلی، مداد و نمدی اشاره کرد. خط چشم مایع از آنجایی که خطوط دقیق و واضحی را ارائه می کند، گزینه ای محبوب برای ایجاد مدل های گرافیکی خط چشم است. علاوه بر این، رنگ دانه زیادی دارد و بادوام است. از نظر دقت و رنگ دانه، خط چشم ژله ای با خط چشم مایع در یک خانواده می گنجد اما بافت نرم تری دارد که محو کردن و ترکیب آن را ساده تر می کند.

اگر در استفاده از خط چشم تازه کار هستید یا می خواهید جلوه ظریفتری داشته باشید، خط چشم مدادی انتخابی فوق العاده است. اگرچه مخلوط کردن و مدیریت خط چشم مایع یا ژله ای راحت تر است اما نتیجه دقیق تر خواهد بود. خط چشم های نمدی انتخاب عالی دیگری برای کاربران تازه کار است زیرا کنترل و دقت بیشتری نسبت به مدادها ارائه می کنند و در عین حال نسبت به خط چشم های مایع یا ژلی به قدرت کمتری نیاز دارند. در زمان خرید خط چشم حتما به نوع آن دقت کنید تا مطمئن شوید که ماندگاری طولانی دارد و ضدآب است.

3. طرح خود را ترسیم کنید

پس از تصمیم گیری در مورد خط چشم، بسیار مهم است که طرح خود را قبل از آغاز طراحی ترسیم کنید. می توانید با این کار ظاهری دقیق و متعادل ایجاد کنید. برای ایجاد یک طرح کلی بر روی پلک های خود، از یک قلم مو و سایه چشم کوچک یا مداد چشم با رنگ سفید استفاده کنید. اگر طرحی که انتخاب کرده اید بالدار یا چشم گربه ای است، از نوک ابروی خود به عنوان مرجع استفاده کنید تا مطمئن شوید بال خط چشم زاویه درستی دارد. به خاطر داشته باشید که خط چشم شما باید ویژگی های طبیعی شما را برجسته کند و شکل چشم های شما را زیباتر کند. قبل از آغاز طراحی با خط چشم انتخابی خود، طرح خود را روی پلک ها بکشید و اصلاحات لازم را صبورانه انجام دهید.

4. آغاز به کشیدن خط چشم کنید

پس از طراحی خط چشم موردنظرتان، حالا زمان آن است که خط چشمتان را بردارید و خطوط را بکشید. برای آغاز از گوشه داخلی چشم آغاز کنید و با حرکات کوچک به سمت بیرون چشم حرکت کنید تا شکل موردنظر ایجاد شود. برای ایجاد خط چشمی صاف و یکنواخت، پلک خود را به آرامی با دست آزاد خود بکشید. به آرامی روی پلک خود کار کنید و در حین حرکت، اشباع رنگ و ضخامت خطوط را افزایش دهید. اگر اشتباه کردید، می توانید با استفاده از یک گوش پاک کن پنبه ای آغشته به پاک کننده آرایش، لکه ها یا خطوط ناهموار را برطرف کنید. تا زمانی که به ظاهر گرافیکی مورد نظر خود دست یابید، تکنیک خود را با تمرین بهتر کنید.

5. خطوط خود را اصلاح کنید

زمانی که اولین خطوط را با خط چشم کشیدید، از آینه فاصله بگیرید و نتیجه کار خود را ارزیابی کنید. هرگونه لکه یا خطوط ناهموار را می توان با گوش پاک کن پنبه ای تمیز کرد. برای روتوش و تیز کردن خطوط نیز می توان از یک قلم موی کوچک وزاویه دار و با استفاده از سایه چشم مشکی استفاده کرد. اطمینان حاصل کنید که خطوط چشم ها متقارن هستند و شکل چشم شما تکمیل شده است. به خاطر داشته باشید که خطوط دقیق و تیز برای ایجاد طرح های گرافیکی ضروری هستند، بنابراین صبور باشید و برای کشیدن خطوط کاملا وقت بگذارید. اگر در ایجاد ظاهر ایده آل مشکل دارید، می توانید برای تمرین از پشت دست خود استفاده کرده و تمرین کنید تا زمانی که به استعدادهای خود اعتماد بیشتری داشته باشید.

6. فضاهای منفی به جای مانده را پر کنید

حالا باید فضاهای خالی و جاهایی که بدون رنگ به جای مانده اند را پر کنید. برای پرکردن قسمت های خالی و داشتن جلوه ای قوی و چشمگیر، از خط چشم دلخواه خود یا یک قلم موی زاویه دار کوچک با سایه چشم مشکی استفاده کنید. رنگ را به طور یکنواخت به جاهای خالی بمالید و از باقی گذاشتن هرگونه توده یا تکه های ناهموار خودداری کنید. خط چشم گرافیکی شما پس از اتمام این مرحله منسجم تر و قوی تر به نظر می رسد. برای به دست آوردن نتیجه ای عالی، صبور باشید و وقت بگذارید. اگر می خواهید رنگ بیشتری اضافه کنید، می توانید از خط چشم یا سایه چشم رنگی نیز برای پر کردن فضای خالی استفاده کنید.

7. اصلاحات پایانی را انجام دهید

کارهای نهایی آخرین مرحله برای دستیابی به جلوه گرافیکی خط چشم موردنظر شما است. برای اینکه چشم هایتان روشن تر و هوشیارتر به نظر برسند، خط چشم تان را با خط چشم سفید یا نود خط کشی کنید. همچنین می توانید مژه هایتان را با ریمل بپوشانید تا این تصور را ایجاد کنید که بلندتر و پرتر هستند. حتی استفاده از مژه های مصنوعی یا اکستنشن مژه ها می تواند مجذوب کننده ترشان باشد. برای اینکه استخوان ابرو و گوشه داخلی چشمتان برجسته شود، می توانید به آن هایلایتر نیز اضافه کنید. استفاده از محصولاتی که رنگ پوست و شکل چشم شما را چشمگیرتر می کنند به شما کمک می کند تا ویژگی های طبیعی و چشمانتان را برجسته تر کند.

8. ظاهرتان را به دلخواه با ریمل و لوازم آرایشی دیگر تکمیل کنید

برای تکمیل ظاهر گرافیکی خط چشم خود می توانید از لوازم آرایشی دیگر نیز به دلخواه استفاده کنید. برای اینکه مژه های خود را بهبود بخشید و به چشمان خود ظاهری جوان تر بدهید، ریمل قدم مهمی است. پس از انتخاب مژه ای که برای مژه های شما مناسب است، میزان زیادی ریمل به مژه های بالایی و پایینی خود بزنید. برای جلوه چشمگیرتر، می توانید میزانی سایه چشم نیز به انتهای خطوط گرافیکی اضافه و آن را به سمت بیرون مخلوط کنید. اگر می خواهید ظاهر طبیعی تری داشته باشید، می توانید این مرحله را حذف کنید. برای این که ظاهر خود را زیباتر کنید، می توانید به گونه های خود رژگونه و به لب های خود اضافه کنید. فراموش نکنید که لوازم آرایشی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و ظاهر کلی شما مطابقت داشته باشد و از امتحان کردن آن نترسید.

سخن آخر

کشیدن خط چشم گرافیکی رویکردی منحصربه فرد و مجذوب کننده برای جسورانه کردن ظاهر شما است. آغاز با پایه آرایشی تمیز، استفاده از نوار یا شابلون برای دقت بیشتر و امتحان کردن اشکال و رنگ های مختلف به شما این امکان را می دهد که ظاهری متمایز و چشمگیر ایجاد کنید تا ویژگی های چهره تان مشخص تر شود.

از آن جایی که تکمیل این روش ممکن است کمی طول بکشد، به تمرین ادامه دهید و صبور باشید. خط چشم گرافیکی به شما این امکان را می دهد که از طریق آرایش خود را بیان کنید؛ چه خط چشمتان بالدار ساده باشد یا طرحی پیچیده و سخت. با کمک نکات و ترفندهایی که در این مطلب گفتیم، می توانید انواع خط چشم های گرافیکی مجذوب کننده را امتحان کرده و مهارت خود را تقویت کنید.

منبع: tutorialspoint

منبع: دیجیکالا مگ

به "آموزش خط چشم گرافیکی به ساده ترین روش ممکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش خط چشم گرافیکی به ساده ترین روش ممکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید