هر انسانی در بدن خود یک کُد سرطان کُش دارد

به گزارش سرزمین من، محققان دانشگاه نورث وسترن می گویند هر انسانی یک کد مخصوص برای کشتن سرطان در بدن خود دارد که بدین ترتیب می توان بدون شیمی درمانی به این بیماری انتها داد.

هر انسانی در بدن خود یک کُد سرطان کُش دارد

به گزارش سرزمین من، مارکوس ای پیتر و توماس اسپایس از مدرسه پزشکی فین برگ در ایلینوی به این نکته رسیده اند که سلول های بدن قادر به کشتن خودشان هستند؛ چراکه هر سلولی در بدن حاوی یک کد خودنابودگر است که می تواند منجر به تخریب خود گردد. یافتن چنین کدی می تواند برای مبارزه با سرطان در آینده مورداستفاده قرار گیرد.

به گفته این محققان سلول های سرطانی را می توان تشویق به خودکشی کرد، بدون اینکه مواد سمی وارد بدن کرد و بدین ترتیب این فرایند می تواند به معنای سرانجام دادن به دوره های خسته نماینده شیمی درمانی باشد.

بر این اساس به محض تغییر یافتن سلول به سرطان، کد مخصوص آزادشده و خودکشی سلولی رخ می دهد.

کدهای موردبحث در اسید ریبونوکلئیک (RNA) بدن که 8 میلیون سال پیش برای محافظت از بدن در برابر بیماری ها تکامل یافته اند، وجود دارد.(آر ان ای همراه با دی ان ای و پروتئین سه مولکول اصلی هستند که برای همه گونه های شناخته شده زیستی ضروری هستند.)

باید به این نکته هم توجه داشت که ممکن است همیشه نتوانند با تومورهای مهاجم مبارزه نمایند و بنابراین ایجاد آن ها به صورت مصنوعی (دارو) می تواند لحاظ گردد که حتی ممکن است قوی تر نیز عمل نمایند؛ بدون اینکه بیمار دچار عوارض شیمی درمانی گردد.

مارکوس ای پیتر و توماس اسپایس از مدرسه پزشکی فین برگ در دانشگاه نورث وسترن می گویند: ما می توانیم اسید ریبونوکلئیک را به طور مستقیم استفاده نموده و با واردکردن آن به سلول به صورت مصنوعی، کلید خودکشی را تحریک کنیم.

آن ها تأکید می نمایند هدفشان خودکشی طبیعی است، اما فعلاً چاره ای جز استفاده از مصنوعات به صورت دارو (Artificial microRNA) ندارند اما طراحی اصلی به صورت طبیعی تعریف شده است و البته برای خداحافظی با شیمی درمانی سال ها فاصله داریم.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "هر انسانی در بدن خود یک کُد سرطان کُش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر انسانی در بدن خود یک کُد سرطان کُش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید