مکاتبه برای پرداخت 50 درصد دوم منابع اشتغال روستایی

به گزارش سرزمین من، معاون وزیر تعاون از مکاتبه با سازمان برنامه و صندوق توسعه ملی برای پرداخت 50 درصد دوم منابع طرح اشتغال روستایی اطلاع داد و گفت: استان هایی که در بحث تسهیلات روستایی ضعیف عمل نمایند، سهمشان به استان های قوی تر منتقل می گردد.

مکاتبه برای پرداخت 50 درصد دوم منابع اشتغال روستایی

سیدحمید کلانتری در گفت وگو با سرزمین من، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 800 میلیارد تومان طرح تعاونی در بانک ها در دست آنالیز است و چنانچه بانک ها تصویب نمایند، سهم تعاونی ها بالغ بر 1000 میلیارد تومان خواهد شد.

وی درباره روند ثبت نام تعاونی ها گفت: به اندازه ای که انتظار داشتیم، تعاونی ها ثبت نام نموده اند منتها مشکل ما آنالیز طرح ها در کارگروه اشتغال به ویژه بانک هاست.

کلانتری توضیح داد: در حال حاضر هم طرح روستا ـ تعاون را در سطح کشور تقویت می کنیم و هم طرح اشتغال روستایی در 11 استان مرزی را پیش می بریم.

معاون امور تعاونی های وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در عین حال از مکاتبه با سازمان برنامه و صندوق توسعه ملی برای پرداخت 50 درصد دوم منابع طرح اشتغال روستایی اطلاع داد و گفت: اعتقاد ما بر این است که نباید بین اینها وقفه ای ایجاد گردد چون در آن صورت شکل دریافت مجدد تیم های که فعال گردیده اند با مشکل روبرو گردیده و طرح لطمه می خورد.

وی با اشاره به طرح روستاـ تعاون اظهار داشت: با هدف سرعت بخشیدن و کیفیت بخشی به کار و همکاری با معاونت اشتغال وزارتخانه، کل مبحث اشتغال روستایی را در 11 استان مرزی دنبال می کنیم و با تجربه ای که در استان های مرزی داریم، با فعال کردن تعاونی ها و کارگروه اشتغال در استان ها، می توانیم سهم اشتغال در مناطق روستایی را افزایش دهیم.

او گفت: هنوز تفاوت هایی به لحاظ عملکرد بین استان ها، بانک ها و زیربخش ها وجود دارد ولی کوشش گردیده تا در مرحله اول اگر استان ها ضعیف عمل کردند، سهم شان در کارگروه ملی به استان هایی که قوی تر عمل نموده اند، منتقل گردد مگر آنکه مانع خاصی باشد که رفع خواهد شد.

به گزارش سرزمین من، طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی و با اولویت تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. اجرای موفق این طرح، کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری را به دنبال دارد. مجلس سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای توسعه اشتغال در مناطق محروم و روستایی به تصویب رساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مکاتبه برای پرداخت 50 درصد دوم منابع اشتغال روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکاتبه برای پرداخت 50 درصد دوم منابع اشتغال روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید