مشکل پساب و فاضلاب بیمارستان های دولتی گیلان مرتفع شد

به گزارش سرزمین من، قربانعلی محمدپور بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی و گردشگری شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان گیلان هیچ گونه فاضلاب ورودی از مراکز درمانی و بیمارستان ها دیگر مشاهده نمی گردد، اظهارکرد: با پیگیری های لازم و اخطاریه های قضایی اثرگذار و انجام شده این مشکل زیست محیطی با راه اندازی شبکه های تصفیه خانه در بیمارستان ها و مراکز درمانی به طور کامل برطرف گردیده است.

مشکل پساب و فاضلاب بیمارستان های دولتی گیلان مرتفع شد

وی به احیای تالاب انزلی و اجرای فاز نخست این طرح از محل پاکسازی رسوبات تالاب اشاره نمود و گفت: برای این منظور 10 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و بحث استفاده از تکنولوژی نانو در این زمینه عملی می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه تالاب انزلی با وسعت حدود 20 هزار هکتار از مهم ترین زیستگاه های پرندگان مهاجر به شمار می رود، اضافه نمود: اجرای طرح های بوم گردی در تالاب های انزلی، استیل و آق آستارا، امیر کلایه لاهیجان و همچنین در پارک ملی بوجاق کیاشهر با حفظ محیط زیست آن مناطق در دستورکار قرار گرفتهاست.

وی یادآورشد: برای احیای تالاب استیل شهرستان مرزی بندر آستارا در قالب بوم گردی 20 میلیارد ریال اعتبار برای اختصاص یافته است.

محمدپور با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند، اظهارکرد: دو واحد کارخانه بازیافت زباله با ظرفیت 500 تُن در مجموع و در شهرستان های تالش و لنگرود در حال ساخت است. سه دستگاه زباله سوز با ظرفیت یک هزار و 600 تُن نیز در مناطق شرق و غرب استان گیلان به زودی راه اندازی می گردد.

وی گفت: در امسال برای اجرای طرح های مدیریت پسماند در گیلان 15 هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه پسماند،کمپوست و دستگاه های زباله سوز اختصاص داده گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مشکل پساب و فاضلاب بیمارستان های دولتی گیلان مرتفع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل پساب و فاضلاب بیمارستان های دولتی گیلان مرتفع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید