لایق: حضور در جام جهانی طبق برنامه کادر فنی نبود، با اتحادیه جهانی لجبازی کنیم به مشکل می خوریم

به گزارش سرزمین من، دبیر فدراسیون کشتی تاکید نمود: حضور در جام جهانی روسیه با توجه به برنامه ریزی کادر فنی برای حضور در جام تختی و رقابت های قهرمانی آسیا، نمی توانست بار فنی برای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان داشته باشد.

لایق: حضور در جام جهانی طبق برنامه کادر فنی نبود، با اتحادیه جهانی لجبازی کنیم به مشکل می خوریم

رضا لایق در تبادل نظر با سرزمین من با بیان اینکه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران بدلیل حضور در جام تختی و پس از آن رقابت های قهرمانی آسیا به رقابت های جام دنیای روسیه اعزام نمی گردد، اظهار کرد: کادر فنی تیم ملی برنامه ریزی های خود را در چند ماه آینده انجام داده و آزادکاران ما پس از حضور در جام تختی که حکم رقابت های انتخابی تیم ملی را دارد باید اول اردیبهشت ماه سال آینده در رقابت های قهرمانی آسیا 2019 حاضر گردد بنابراین حضور در جام دنیای روسیه که اسفندماه برگزار می گردد، نمی تواند با توجه به موارد فوق بار فنی برای تیم ملی داشته باشد.

دبیر فدراسیون کشتی با بیان اینکه از صحبت های وی در این باره برداشت نادرستی انجام شده است، اعلام کرد: من هیچگاه نگفتم حضور در جام دنیای برای کشتی ایران بار فنی ندارد. مگر می گردد تیم های قدرتمند کشتی دنیا مثل روسیه و آمریکا با بهترین نفراتشان در جام دنیای حاضر شوند و این رقابت ها بار فنی نداشته باشد؟ وقتی سرمربی روسیه از هدفشان برای قهرمانی در این مسابقات می گوید نشان دهنده اهمیت این رقابت ها و سطح کیفی بالای آن است اما منظور من این بود که با توجه به برنامه ریزی های کادر فنی و تقویم رقابت های تیم ملی، حضور تیم ملی بزرگسالان ایران در جام دنیای نمی تواند کمکی به تیم ملی و کادر فنی داشته باشد و چه بسا حضور غیر برنامه ریزی شده و یکباره کشتی گیران بزرگسال ما در جام دنیای می توانست باعث مصدومیت آن ها نیز گردد.

لایق در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود بخاطر اقدام یکباره اتحادیه دنیای کشتی در کاهش تعداد تیم ها از 8 به 6 تیم که باعث کنار رفتن ایران از حضور در این رقابت ها و بدنبال آن انصراف زودهنگام ایران از میزبانی جام دنیای، کشتی گیران ایران به نشانه اعتراض راهی این رقابت ها نمی شدند،گفت: ما نمی توانیم با اتحادیه دنیای کشتی مقابله به مثل کنیم. فدراسیون کشتی ایران طی سال های اخیر همکاری نزدیکی با اتحادیه دنیای داشته و ما اگر می خواستیم لجبازی کنیم، به مشکل برمی خوردیم. پس از دعوت از ایران به این رقابت ها، از آنجا که تیم ملی بزرگسالان با توجه به برنامه ریزی کادر فنی و ضرورت موفقیت در رقابت های قهرمانی آسیا که در رنکینگ کشتی گیران تاثیرگذار است، امکان حضور در جام دنیای را نداشت با مسئولان تیم امید نشست داشتیم و در نهایت قرار شد تیم ملی امید ایران عازم این رقابت ها گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لایق: حضور در جام جهانی طبق برنامه کادر فنی نبود، با اتحادیه جهانی لجبازی کنیم به مشکل می خوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایق: حضور در جام جهانی طبق برنامه کادر فنی نبود، با اتحادیه جهانی لجبازی کنیم به مشکل می خوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید