امیدی که علی زند وکیلی به دانشجویان موسیقی می دهد

به گزارش سرزمین من، دانشجویان و هنرجویان موسیقی به تامین آینده شغلی خود چندان اطمینانی ندارند؛ با این حال علی زندوکیلی حرف امیدبخشی را برای آن ها به زبان می آورد و می گوید کار خوب همواره جای خودش را باز می نماید.

امیدی که علی زند وکیلی به دانشجویان موسیقی می دهد

دانشجویی که به سودای آموختن هنر موسیقی به دانشگاه پا می گذارد یا هنرجویی که سال های عمر خود را صرف ساز و آواز می نماید، به درآمدزایی از هنر خود هم چشم دارد. تامین آینده شغلی این جوانان یکی از دغدغه های مهم این روزهای موسیقی است.

علی زندوکیلی ـ خواننده ـ پرسش سرزمین من را درباره مسائل شغلی دانشجویان موسیقی اینگونه پاسخ می دهد که امروز فقط موسیقی نیست که درگیر چنین مسائلی است؛ اما کار خوب و افرادی که زحمت می کشند، جای خود را باز می نمایند.

او درباره شرایط نامتوازن مارکت موسیقی و افرادی که زحمت می کشند و به جایی نمی رسند، بیان می نماید: من این شرایط را درک می کنم اما کار خوب بهترین اتفاق است. در جهان ثابت شده کار درست، جای خودش را پیدا می نماید. من به افرادی که در موسیقی تحصیل می نمایند حق می دهم؛ ولی ممکن است کارش متوقف گردد اما همواره امید حرف اول را می زند و کار خوب در هر زمینه هنر جای خودش را باز می نماید.

این خواننده اظهار می نماید: امیدوارم اتفاقاتی بیفتد که همه افرادی که زحمت می کشند نتیجه کار خود را بگیرند.

جواد مجابی ـ منتقد هنری ـ هم در این زمینه می گوید موسیقی یکی از هنرهای مهم ایرانی است ولی با این حال با یک بحران روبه رو است. اگر موسیقی را آزاد بگذارند به سرعت بازار خود را پیدا خواهد نمود. به طور کلی تقاضای فعالیت موسیقی در حوزه های مختلف وجود دارد ولی دولت با سیاست های غلطی که از شروع در پیش گرفته اجازه نداده که بازار موسیقی به صورت طبیعی رشد کند.

نادر مشایخی ـ آهنگساز و رهبر ارکستر ـ بر این باور است: دانشجویان حق دارند که از وضعیت دانشگاه ها و تدریس شکایت داشته باشند؛ چراکه سیستم آموزشی در ایران بسیار پیش پا افتاده و قدیمی است و اصلا به روز نیست. قریب به 50 یا 60 سال است که اتفاق خاصی در نحوه و روش های آموزشی ما نیفتاده و همچنان بر سر تغییرات روش های آموزشی در رشته های هنری بحث داریم. آموزش در ایران آنقدر بد است که دانشجویان نمی دانند باید چه چیزی یاد بگیرند و اصلا چگونه یاد بگیرند. به همین دلیل در درجه اول باید یاد دهیم که یادگیری چیست و چگونه است.

حمیدرضا نوربخش ـ مدیرعامل خانه موسیقی ـ نیز با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی ما، جوانان فارغ التحصیل موسیقی است، اظهار می نماید: من در هر تریبونی و در هر سخنرانی حتی در جشن سالانه خانه موسیقی این مساله را مطرح کردم. با وزارت آموزش و پرورش صحبت کردم که فارغ التحصیلان موسیقی به عنوان معلم هنر در مدارس مشغول کار و جذب آموزش و پرورش شوند.

او در این زمینه همچنین بیان می نماید: حتی در کمسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین در دیدار با مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مساله را مطرح کردم. این مسائل باید در ساز و کار دولت دیده گردد. ما در حال کوشش هستیم تا سازمان برنامه و بودجه عددی را برای اشتغال فارغ التحصیلان موسیقی در نظر بگیرد و آقای نوبخت نیز قول آن را داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امیدی که علی زند وکیلی به دانشجویان موسیقی می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدی که علی زند وکیلی به دانشجویان موسیقی می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید