احتمال طغیانی شدن رودخانه ها در هرمزگان

به گزارش سرزمین من، اداره کل هواشناسی هرمزگان با انتشار اخطاریه ای نسبت به نامساعد بودن شرایط جوی طی امروز و فردا هشدار داد.

احتمال طغیانی شدن رودخانه ها در هرمزگان

به گزارش سرزمین من، در اخطاریه شماره یک هواشناسی هرمزگان نیز آمده است: نقشه های هواشناسی نشان می دهند که بارش های هرمزگان روند تقویتی را به خود گرفته اند و برای امروز یکشنبه 4 آذر و فردا دوشنبه 5 آذر در اکثر نقاط استان بارش های قابل توجهی پیش بینی می گردد.

بارش های مناطق غربی استان شامل پارسیان، بستک، بندرلنگه و جزایر لاوان، کیش، هندرابی، سیری و فارور از ساعات آینده شروع می گردد. بارش های مناطق مرکزی و شمالی استان شامل بندرخمیر، بندرعباس، حاجی آباد و جزایر قشم، هنگام، لارک و هرمز) نیز از بعدازظهر امروز شروع می گردد.

بارش های تنب های بزرگ و کوچک و ابوموسی نیز از بعدازظهر امروز و شب پیش رو شروع می گردد و به تدریج بارش های مناطق شرقی استان شامل رودان، میناب، سیریک، تا حدودی بشاگرد و جاسک از اواخر امشب و بامداد دوشنبه شروع می گردد.

اوج بارش ها از امشب و تا فردا ظهر دوشنبه خواهد بود. تندبادهای لحظه ای در این مدت پیش بینی می گردد. طی این مدت ریزش تگرگ، وقوع صاعقه ،طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها در اکثر مناطق استان پیش بینی می گردد.

از رفتن به حریم رودخانه ها جدا خودداری گردد و نیز از رفتن به بلندی ها به دلیل وقوع صاعقه جدا خودداری گردد. بارش ها در مناطق غربی، مرکزی و برخی نقاط شرقی و شمالی استان در این مدت می تواند موجب خساراتی هم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احتمال طغیانی شدن رودخانه ها در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال طغیانی شدن رودخانه ها در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید