اجرای طرح های بازآفرینی شهری در دستور کار شهرداران قرار گیرد

به گزارش سرزمین من، مهدی زندیه وکیلی روز پنجشنبه در همایش شهرداران استان مرکزی در ساوه گفت: در حال حاضر بحث بازآفرینی شهری یکی از دستور کارهای مهم دولت است و انتظار می رود شهرداران تحرک بیشتری در این رابطه داشته باشند. دولت به طور جدی این طرح را دنبال می نماید و همچنین بودجه خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

اجرای طرح های بازآفرینی شهری در دستور کار شهرداران قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اضافه نمود: در اجرای طرح های بازآفرینی شهری باید محلات هدف به خوبی شناسایی و برای آنها طرح ارائه گردد تا منابع اعتباری موجود در این زمینه جذب گردد.

زندیه وکیلی اعلام کرد: بخشی از برنامه ریزی شهرداران استان بایستی در زمینه اجرای طرح بازآفرینی شهری باشد تا متناسب با آن از منابع مالی این طرح بهره مند شویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین ضروری است که موانع و مسائل در این زمینه احصا و به معاونت عمرانی استانداری اعلام گردد تا مورد آنالیز و ارزیابی قرار گیرد.

وی توضیح داد: بحث حسابرسی شهرداری ها هم در استان باید مورد توجه قرار گیرد، برخی شهرداری ها در این رابطه خوب عمل نموده اند و برخی عقب هستند که باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود اعلام کرد: آمار تلفات تصادفات درون شهری استان در نیمه اول سال جاری با افزایش روبرو بوده که باید این مهم در شورای ترافیک شهرستان آنالیز گردد و انتظار می رود شهرداری ها در این زمینه اقدام اثربخشی به انجام برسانند و خطوط عابر پیاده، پل هوایی و... را برقرار نمایند تا از حوادث درون شهری کاسته گردد.

زندیه وکیلی ادامه داد: همچنین یکی از مواردی که باید مدنظر شهرداران استان قرار گیرد، بحث تعرفه و عوارض شهرداری ها است که باید در مهلت قانونی و مدت باقیمانده تا سرانجام سال به استانداری ارائه گردد و در تهیه آن آرای وحدت رویه دیوان لحاظ گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اضافه نمود: در راستای ارتقای عملنمودها، ضروری است برگزاری جلسات و سمینارهای آموزشی برای شهرداران نیز از سوی دفتر امور شهری استانداری مرکزی انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای طرح های بازآفرینی شهری در دستور کار شهرداران قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح های بازآفرینی شهری در دستور کار شهرداران قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید