HMD از سه گوشی با برند خود رونمایی کرد

به گزارش سرزمین من، شرکت HMD با وجود اینکه همچنان مالک برند نوکیا است و گوشی هایی را با این برند راهی بازار می کند، ولی تصمیم گرفته گوشی های مختلفی را با برند خود هم راهی بازار کند. البته طی ماه های گذشته شایعاتی در مورد مرگ گوشی های نوکیا مطرح شد ولی به نظر می رسد HMD فعلا قرار نیست گوشی های نوکیا را به طور کامل کنار بگذارد. در ادامه به مشخصات سه گوشی HMD Pulse، HMD Pulse+ و HMD Pulse Pro می پردازیم. برای خرید گوشی های نوکیا هم می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

HMD از سه گوشی با برند خود رونمایی کرد

گوشی HMD Pulse

گوشی HMD Pulse مدل پایه این سری به شمار می آید، با این حال باید توجه داشته باشیم که هر سه مدل از چیپست مشابه Unisoc T606 استفاده می کنند. این مدل با قیمت 140 یورو راهی بازار می شود.

همچنین هر سه مدل دارای نمایشگر 6.65 اینچی LCD با پنل 720p+ و نرخ تازه سازی 90 هرتز هستند. این نمایشگر با حداکثر روشنایی 600 نیت و پوشش 70 درصدی طیف رنگی NTSC، ویژگی چندان برجسته ای ندارد. مهم ترین تفاوت بین این سه مدل، دوربین های آن ها است. Pulse به عنوان مدل پایه، دارای یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت (با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED دوگانه) است. به نظر می رسد ماژول دوم یک حسگر عمق باشد. دوربین سلفی این مدل مبتنی بر سنسور 8 مگاپیکسلی است که درون حفره نمایشگر تعبیه شده.

باتری این گوشی ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارد و به عنوان قابل تعویض سریع ذکر شده است. این بدان معنا نیست که می توانید پنل پشت را باز کرده و باتری را تعویض کنید، اما به این معنی است که می توانید تعویض باتری را در خانه و طی حدود 5 دقیقه با ابزارهای اولیه انجام دهید.

باتری این گوشی برای 800 چرخه شارژ آماده شده و از سرعت شارژ 10 وات پشتیبانی می کند. با توجه به قیمت و سهولت جداسازی قطعات، دریافت گواهی IP52 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، امتیاز مثبتی به شمار می آید. اما برای حفظ این ویژگی پس از تعویض باتری، باید دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید. در مورد چیپست Unisoc T606 باید بگوییم که دارای دو هسته Cortex-A75 و شش هسته A55، به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 و یک مودم 4G است. در مدل Pulse، این پردازنده با 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه می شود که امکان ارتقاء آن تا 256 گیگابایت دیگر با استفاده از کارت حافظه جانبی microSD وجود دارد.

همانطور که برای دو مدل دیگر نیز صدق می کند، گوشی HMD Pulse با اندروید 14 به صورت پیش فرض عرضه می شود و شرکت وعده دو به روزرسانی سیستم عامل و سه سال وصله امنیتی را داده است.

گوشی HMD Pulse Plus

گوشی HMD Pulse Plus با قیمت 160 یورو راهی بازار می شود. این مدل همانند نسخه پایه از نمایشگر 6.65 اینچی 720p+ با نرخ تازه سازی 90 هرتز و پردازنده Unisoc T606 بهره می برد. علاوه بر 4 و 6 گیگابایت رم، نسخه 8 گیگابایتی نیز برای این مدل ارائه شده است. حافظه داخلی این مدل 128 گیگابایت بوده و امکان ارتقاء آن با کارت حافظه جانبی microSD تا 256 گیگابایت دیگر وجود دارد.

مهم ترین تفاوت مدل پلاس، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت آن است. متاسفانه HMD جزئیاتی در مورد حسگر، لنز یا حتی مشخصات فیلم برداری ارائه نکرده است. با توجه به توانایی حداکثر فیلم برداری 1080p از طریق پردازنده، انتظار ضبط ویدیوهای 4K را نداشته باشید. دوربین سلفی این مدل همچنان 8 مگاپیکسلی به جای مانده است.

باتری این گوشی هم مانند دو مدل دیگر، 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و با شارژر 10 واتی شارژ می شود. هر سه مدل همچنین دارای جک 3.5 میلی متری هدفون هستند.

گوشی HMD Pulse Pro

شرکت HMD Pulse Pro قوی ترین عضو این مجموعه سه تایی است، اما با توجه به قیمت 180 یورویی، تفاوت قیمتی خیلی زیادی نسبت به دو مدل دیگر ندارد و البته از نظر مشخصه ها هم با تغییرات گسترده ای روبرو نیستیم. در نتیجه این گوشی هم از همان نمایشگر 720p+ و چیپست Unisoc T606 استفاده می کند.

در حالی که دوربین پشتی مشابه مدل پلاس است - 50 مگاپیکسل به همراه حسگر عمق 2 مگاپیکسلی - دوربین سلفی به 50 مگاپیکسل ارتقا یافته است. باز هم، جزئیات بیشتری ارائه نشده است، اما به نظر می رسد تفاوت در کیفیت عکس های سلفی قابل توجه باشد. از دیگر تغییرات، باید به پشتیبانی از سرعت شارژ 20 وات اشاره کنیم.

این گوشی مانند دیگر مدل ها قرار است 2 به روزرسانی سیستم عامل و 3 سال وصله امنیتی را دریافت کند. هر سه مدل دارای حسگر اثر انگشت تعبیه شده در دکمه پاور هستند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "HMD از سه گوشی با برند خود رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "HMD از سه گوشی با برند خود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید