پیروزی جو بایدن در سومین سه شنبه عظیم

به گزارش سرزمین من، معاون اول رئیس جمهور سابق آمریکا در سومین سه شنبه عظیم هم با پیروزی در دو ایالت فلوریدا و ایلینوی، برنی سندرز رقیب سرسخت دموکرات خود را در رقابت های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری کنار زد.

پیروزی جو بایدن در سومین سه شنبه عظیم

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن معاون اول باراک اوباما که در دور اول و دوم رقابت های درون حزبی نامزدهای دموکرات موسوم به سه شنبه عظیم پیروز شده بود، این بار هم پیروز شد برنی سندرز رقیب سرسخت خود را در دور سوم این رقابت ها پشت سر بگذارد.

جو بایدن در سومین سه شنبه عظیم (مهمترین روز تقویم انتخاباتی آمریکا) توانست با پیروزی در دو ایات فلوریدا و ایلینوی به ترتیب 59 و 59.1 درصد آراء را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش، برنی سندر نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم در فلوریدا 37 درصد و ایلینوی 35.2 درصد آراء را به دست بیاورد.

انتخابات مقدماتی دموکرات ها در ایالت اوهایو نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

بایدن سه شنبه هفته پیش در دومین دور رقابت های درون حزبی دموکرات ها در روز سه شنبه عظیم که در آن واجدین شرایط از 6 ایالت پای صندوق رأی رفته بودند، پیروز شد در سه ایالت از جمله می سی سی پی و میسوری به پیروزی دست یابد.

نخستین سه شنبه عظیم که دو هفته پیش در 14 ایالت برگزار شده بود، بایدن با پیروزی در 10 ایالت و با کسب 47 درصد آرا توانست 566 موکل انتخاباتی را به دست بیاورد و در صدر نامزدهای دموکرات قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پیروزی جو بایدن در سومین سه شنبه عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی جو بایدن در سومین سه شنبه عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید