وزیر آموزش و پرورش: رنگ لباس دانش آموزان باعث افزایش نشاط می گردد، معاونت تربیت بدنی ادغام نمی گردد

به گزارش سرزمین من، بطحایی با اشاره به اهمیت نشاط و سرزندگی در مدارس معاونت تربیتی را عامل اصلی در افزایش این امر دانست.

وزیر آموزش و پرورش: رنگ لباس دانش آموزان باعث افزایش نشاط می گردد، معاونت تربیت بدنی ادغام نمی گردد

به گزارش ، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش دانش آموزی با اشاره به دستاورد های ورزش دانش آموزی اظهار کرد: باهمت همکارانم در وزارت آموزش وپرورش و همراهی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش دانش آموزی با کوشش های انجام شده، توانسته است سیر تکامل خودش را طی کند و دستاورد های خوبی داشته باشد.

وی اضافه نمود: وقتی صحبت از آموزش عمومی و مدرسه می گردد، منظور محلی است که دانش آموزان در آن زندگی کردن را تمرین نمایند که چگونه در زندگی فردا در موقعیت های مختلف اقدام نمایند و امروز تعریفی که از مدرسه می گردد، چنین مکانی است.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به تعریف مدرسه در سند تحول بنیادین بیان نمود: مدرسه مکانی است که در آن باید امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی در این راستا شکل بگیرد که دانش آموزان زندگی کردن را تمرین نمایند و البته در حال حاضر مدارس با وضعیت مطلوب فاصله دارند و یکی از مهم ترین مؤلفه ها در مدرسه، بحث نشاط و سرزندگی و امید به آینده است و خستگی و کسالت اصلی ترین دشمن نشاط در دانش آموزان است.

بطحایی توضیح داد: برای اینکه تاب آوری دانش آموزان را در شرایط سخت بالا ببریم، باید سرزندگی و نشاط را که عامل مهمی در برنامه های آموزشی و پرورشی در نظام آموزش عمومی است، ارتقا دهیم.

اصلی ترین مؤلفه نشاط و سرزندگی در مدارس تربیت بدنی است

وی با بیان اینکه اصلی ترین مؤلفه نشاط و سرزندگی در مدارس تربیت بدنی است، گفت: جای تأسف است که در اخبار می خوانیم و مشاهده می کنیم که نوجوانی درگیر آسیب های اجتماعی می گردد و برای پیشگیری از این حوادث باید در مدارس توجه زیادی به مؤلفه های نشاط که ورزش است بگردد و البته این ها در آموزه های تربیت اسلامی ما وجود دارد، اما به طور مطلوب پرداخته نمی گردد.

وزیرآموزش وپرورش اضافه نمود: رنگ لباس های دانش آموزان در مدارس به گونه ای تعبیه گردد که نشاط را به مدارس بیاورد چراکه روانشناسی رنگ ها بر اثربخشی یادگیری تأثیر می گذارد و این ها حلقه های مفقوده ای است که به دلیل غفلت از آن ها اثر بخشی در برنامه های آموزشی و پرورشی کم شده است.

بطحایی بیان نمود: رویکرد آموزش وپرورش، توسعه و ترویج مؤلفه های مؤثر نشاط و شادابی ازجمله ورزش است و خوشبختانه با کوشش همکاران در سال های اخیر، فرصت تربیت بدنی در مدارس فراهم شده است و با وجود همراهی وزارت ورزش باز هم احتیاج است تا همکاری ها با آموزش و پرورش بیشتر باشد تا ورزش دانش آموزی توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت ها درآموزش وپرورش، ورزش قهرمانی وکشف استعداد ها است، اظهار کرد: آنچه برای ما در کنار ورزش قهرمانی بسیار اهمیت دارد ورزش همگانی است و از منظر تربیتی باید نگاه به فدراسیون ورزش دانش آموزی با دیگر فدراسیون ها متفاوت باشد.

بطحایی در ادامه اضافه نمود: برای ما مهم است که دانش آموزانی که دارای استعداد های ورزشی برتر هستند با نام آوران ورزشی در اردو هایی شرکت نمایند و از اخلاق و رفتار آنان الگوبرداری نمایند تا بتوانیم بیش از گذشته در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی مؤثر باشیم، همچنان که رتبه ایران در المپیک جوانان از رتبه 26 در سال 2010 به رتبه 7 در سال 2014 ارتقا پیداکرده است.

وزیر آموزش وپرورش در سرانجام گفت: با توجه به سیاست دولت در چابک سازی سازمانی به آموزش وپرورش اجازه داده شد که معاونت تربیت بدنی و سلامت هم چنان به عنوان یک معاونت باقی بماند و ادغامی در این شاخه از آموزش و پرورش شکل نگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزیر آموزش و پرورش: رنگ لباس دانش آموزان باعث افزایش نشاط می گردد، معاونت تربیت بدنی ادغام نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش: رنگ لباس دانش آموزان باعث افزایش نشاط می گردد، معاونت تربیت بدنی ادغام نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید