وخامت اوضاع جسمانی سلمان العوده در زندان عربستان

به گزارش سرزمین من، منابع خبری از وخامت اوضاع جسمانی مبلغ برجسته سعودی در زندان آل سعود خبر دادند.

وخامت اوضاع جسمانی سلمان العوده در زندان عربستان

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من، ترکی الشلهوب معارض و فعال رسانه ای سعودی با انتشار توئیتی از وخامت حال سلمان العوده مبلغ برجسته سعودی در زندان اطلاع داد.

الشلهوب در صفحه توئیتری خود نوشت، سلمان العوده پس از دریافت واکسن کرونا شرایط جسمی مناسبی ندارد و رژیم آل سعود و اداره زندان ها مسئول هر اتفاقی که برای العوده رخ دهد، هستند. به ویژه اینکه شرایط جسمانی وی پیشتر به دلیل اهمال کاری پزشکی و شرایط غیرانسانی حبس به شکل قابل توجهی وخیم بود.

روز گذشته عبدالله العوده، پسر سلمان العوده، در توئیتی نوشت: اطلاعات درز پیدا نموده ای درمورد دلایل تاخیرهای مکرر در تشکیل دادگاه پدرم و علت مشخص یک جلسه بعد از چهار ماه به دست من رسیده است. علت این است که دولت عربستان در حال آماده سازی یک پیش زمینه رسانه ای درمورد عملیات ترور شخصیتی علیه پدرم سلمان العوده است تا توجیهات برای هر حکم ظالمانه ای در حق وی را آماده سازی کند.

العوده در پی موج بازداشت های سیاسی در دهم سپتامبر 2017 بعد از انتشار توئیتی بازداشت شد. وی در این توئیت نوشته بود که از خداوند می خواهد که بین قلب های متولیان امور در راستای تحقق خیر ملت ها، الفت بیندازد.

پیشتر سازمان حقوقی داون خاطرنشان کرد که طی دیدار های پیشین، سلمان العوده گفت که در زندان ذهبان و در زندان الحائر که به آن انتقال پیدا کرد، مورد بدرفتاری قرار گرفته؛ از جمله اینکه از خواب و به صورت دوره ای از داروها محروم شده است و مورد حمله فیزیکی قرار گرفته و در حبس انفرادی به مدت سه سال از زمان بازداشتش به سر برده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وخامت اوضاع جسمانی سلمان العوده در زندان عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وخامت اوضاع جسمانی سلمان العوده در زندان عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید