نزدیکی به این درخت به قیمت جانتان تمام می گردد!، عکس

به گزارش سرزمین من، در قلمرو شگفتی های طبیعت، بعضی از خطرات پنهان وجود دارد که می تواند برای افراد بی خبر کشنده باشد. یکی از این موجودات خطرناک درخت مانچینیل است که اغلب به عنوان درخت مرگ شناخته می گردد.

نزدیکی به این درخت به قیمت جانتان تمام می گردد!، عکس

به گزارش خبرگزاری سرزمین من، درخت مانچینیل (Hippomane mancinella) به علت خواص سمی اش بدنام است که آن را به یکی از خطرناک ترین درختان دنیا تبدیل می نماید. تقریباً هر قسمت از این درخت حاوی طیف وسیعی از سموم از جمله استرهای فوربول و سایر ترکیبات شیمیایی است. حتی تماس صرف با هر قسمت از درخت می تواند عواقب شدیدی داشته باشد که منجر به تحریک پوست، تاول زدن و مسائل بالقوه سلامتی طولانی مدت گردد.

یکی از خائنانه ترین جنبه های درخت مانچینیل، میوه فریبنده آن است. این میوه ها که شبیه سیب های سبز کوچک هستند، رهگذران ناآگاه را جذب می نمایند، غافل از خطری که در درون وجود دارد. مصرف میوه مانچینیل می تواند منجر به درد طاقت فرسا، احساس سوزش، استفراغ و عوارض بالقوه تهدید نماینده زندگی گردد. لازم است که بسیار احتیاط کنید و هرگز این میوه های سمی را مصرف نکنید یا از آنها استفاده نکنید.

علاوه بر میوه های سمی، شیره درخت مانچینیل نیز به همان مقدار خطرناک است. شیره حاوی ترکیبی قوی از ترکیبات سمی است که می تواند باعث سوختگی شدید، تاول و حتی آسیب دائمی چشم گردد. ایستادن در زیر درخت در هنگام بارندگی می تواند منجر به تماس ناشی از قطرات باران با شیره گردد و خطر عوارض جانبی را تشدید کند. حتی ایستادن در نزدیکی درخت در طول یک روز بادی می تواند ذرات سمی را در هوا حمل کند و سلامت انسان را تهدید کند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "نزدیکی به این درخت به قیمت جانتان تمام می گردد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیکی به این درخت به قیمت جانتان تمام می گردد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید