موفقیتی چشمگیر در انتظار پوپولیست های راستگرا در انتخابات پارلمانی اروپا، انگلیس هم در انتخابات شرکت خواهد نمود

به گزارش سرزمین من، نتایج جدیدترین نظرسنجی از موفقیت چشمگیر پوپولیست های راستگرا در انتخابات پارلمانی اروپایی خبر داده و پیش بینی می نماید که انگلیس هم با وجود برنامه برگزیت در این انتخابات شرکت خواهد نمود.

موفقیتی چشمگیر در انتظار پوپولیست های راستگرا در انتخابات پارلمانی اروپا، انگلیس هم در انتخابات شرکت خواهد نمود

به گزارش گروه بین الملل سرزمین من به نقل از روزنامه آلمانی پاسایر نویه پرسه، حدود پنج هفته مانده تا برگزاری انتخابات مجلس اروپایی نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که فراکسیون محافظه کار EVP با نامزد آلمانی آن، منفرد وبر، از حزب سوسیال مسیحی برای ریاست کمیسیون اروپایی نسبت به رقیب سوسیال دموکرات خود جلوتر است.

بر این اساس و بر اساس اطلاعات مجلس اروپایی خانواده حزبی دموکرات مسیحی ها و سوسیال مسیحی ها 24 درصد آراء را کسب نموده و سوسیال دموکرات ها با 19.8 درصد آراء پشت آن و بعد از آن لیبرال ها با کسب 10.1 درصد آراء قرار می گیرند.

برنده بزرگ در این نظرسنجی فراکسیون اروپای ملل و آزادی هستند که در حال حاضر از جمله حزب افراطی آزادی اتریش، حزب افراطی لیگ شمال ایتالیا و حزب افراطی جبهه ملی فرانسه هم به آن تعلق دارند. بر اساس اطلاعات محققان این نظرسنجی این ترکیب حزبی می توانند در صورت برنامه ریزی های اجرا شده و پذیرش حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در این تشکل، 8.3 درصد به اضافه 3 درصد دیگر از آراء را دریافت نمایند، در این صورت سبزها با کسب 7.6 درصد آراء و چپ ها با کسب 6.1 درصد آراء در ردیف های بعدی قرار خواهند گرفت.

این آمارها پیش بینی های قبلی را تأیید می نماید که بر اساس آن به خصوص بزرگترین فراکسیون مجلس اروپا یعنی فراکسیون حزب مردم باید منتظر ریزش شدید آراء خود در این انتخابات باشد و در مقایسه با سال 2014 حدود 5 درصد از آراء خود را از دست بدهد. همچنین سوسیال دموکرات ها در این انتخابات شکست تلخی را تجربه خواهند کرد، به این ترتیب اگر این دو فراکسیون مجدداً بخواهند یک نوع ائتلاف را تشکیل دهند تا مثلاً رئیس کمیسیون بعدی اتحادیه را انتخاب نمایند باید این بار حداقل یک حزب دیگر را هم مشارکت دهند.

مسئولیت این ریزش شدید آراء این خانواده بزرگ حزبی در مجلس اروپا ارزیابی های بد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی است. بر اساس این نظرسنجی احزاب متحد مسیحی نسبت به سال 2014 چهار کرسی کمتر در مجلس اروپا را تصاحب خواهند کرد و روی هم 30 کرسی مجلس را به خود اختصاص دهند. سوسیال دموکرات ها هم بر اساس این نظرسنجی از 27 کرسی به 17 کرسی در مجلس تنزل پیدا خواهند کرد. سبزها هم با 7 درصد صعود 18 کرسی، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با 4 پله صعود 11 کرسی و حزب لیبرال دموکرات هم با 4 پله صعود 7 کرسی را تصاحب خواهد نمود.

محققان این نظرسنجی بر این باورند که انگلیس با وجود برنامه های برگزیت یک بار دیگر در انتخابات مجلسی اروپا شرکت خواهد نمود، بر این اساس سوسیال دموکرات های انگلیس باید انتظار کسب 26.5 درصد آراء و حزب محافظه کار نخست وزیر این کشور 16.5 درصد آراء را کسب خواهد نمود. بعد از آن حزب جدید برگزیت نایجل فاراژ با 13.5 درصد آراء قرار خواهد گرفت. لیبرال دموکرات های انگلیس هم 9 درصد و سبزها 7 درصد آراء را کسب خواهند کرد.

از مشارکت انگلیسی ها در انتخابات مجلسی به خصوص سوسیال دموکرات ها و پوپولیست های راست افراطی اروپا سود می برند، به خصوص سوسیال دموکرات ها می توانند به این ترتیب 19 کرسی غیرمنتظره را به دست آورند و فراکسیون پوپولیست های راستگرای اروپای ملل و آزادی هم می توانند انتظار 10 کرسی غیرمنتظره را داشته باشند.

مشارکت انگلیس در انتخابات اروپا هیچ امتیازی را برای فراکسیون حزب مردم این مجلس نخواهد داشت. اخیراً دیگر هیچ حزب انگلیس عضو این فراکسیون نبوده است.

انتخابات مجلس اروپایی جدید از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد) در کشورهای اروپایی برگزار می گردد و جانشین یونکر به پیشنهاد سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشخص می گردد. منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا به عنوان نامزدی با بخت بالا برای جانشینی یونکر مطرح است. فرانس تیمرمانس سوسیال دموکرات هم رقیب وی برای تصاحب این سمت است.

یونکر بعد از انتخابات اروپایی سال 2014 به مسئولیت ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا نائل آمد و دوران مسئولیت وی در این سمت رسماً اواخر اکتبر به سرانجام می رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "موفقیتی چشمگیر در انتظار پوپولیست های راستگرا در انتخابات پارلمانی اروپا، انگلیس هم در انتخابات شرکت خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیتی چشمگیر در انتظار پوپولیست های راستگرا در انتخابات پارلمانی اروپا، انگلیس هم در انتخابات شرکت خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید