شیائومی 12S اولترا با سنسور دوربین 1 اینچی راهی بازار می شود

به گزارش سرزمین من، ماه گذشته شیائومی خبر آغاز همکاری با لایکا بر سر دوربین گوشی های خود را رسما خاطرنشان کرد. چند روز قبل هم رسما اعلام شد که در تاریخ 4 ژوئیه (13 تیر) گوشی های سری شیائومی 12S با دوربین های لایکا از راه می رسند. حالا در این میان، شیائومی 12S اولترا که مهم ترین عضو این خانواده محسوب می شود، قرار است با سنسور غول پیکر IMX989 سونی از راه برسد.

شیائومی 12S اولترا با سنسور دوربین 1 اینچی راهی بازار می شود

این سنسور 1 اینچ مقدار دارد که هم مقدار سنسور استفاده شده برای گوشی های اکسپریا پرو مدل 1 و شارپ Aquos R6 است. با این حال شیائومی وعده داده که برخلاف رویکرد استفاده شده برای گوشی سونی، این سنسور کراپ نخواهد شد و تمام فضای آن مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مدیرعامل شیائومی، این سنسور برای شیائومی شخصی سازی نشده بلکه هر دو شرکت حدود 15 میلیون دلار برای آماده سازی آن هزینه کرده اند. این دو شرکت هرکدام حدود نیمی از این مبلغ را هزینه کرده اند و بعد از عرضه شیائومی 12S اولترا، سنسور موردنظر در اختیار دیگر شرکت ها قرار می گیرد.

از بین امکانات وعده داده شده برای این سنسور می توانیم به بهبود دریافت نور، افزایش سرعت فوکوس و بهبود گستره دینامیکی اشاره کنیم. به طور معین، شیائومی بر این باور است که این سنسور نسبت به سنسور دوربین استفاده شده برای آیفون 13 پرو می تواند 76 درصد نور بیشتری دریافت کند که از کیفیت بسیار بالای آن خبر می دهد.

بر اساس اعلام شیائومی، مدل های استاندارد این خانواده از سنسور 50 مگاپیکسلی IMX707 استفاده می کنند. ظاهرا این سنسور نسبت به سنسور IMX766 استفاده شده برای گوشی های شرکت هایی مانند اوپو و وان پلاس می تواند 49 درصد نور بیشتری دریافت کند. با توجه به اینکه فقط چند روز دیگر شاهد رونمایی از این گوشی ها خواهیم بود، باید ببینیم تا قبل از برگزاری مراسم رونمایی چه اطلاعات بیشتری از آن ها فاش می شود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی 12S اولترا با سنسور دوربین 1 اینچی راهی بازار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12S اولترا با سنسور دوربین 1 اینچی راهی بازار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید