ریزه کاری های خرید لوازم الکترونیکی دست دوم

به گزارش سرزمین من، بعضی از لوازم الکترونیکی تقریبا قیمت بالایی در بازار دارند، بنابراین همواره نمی توان سراغ خرید جنس نو و آکبند رفت. برای عده زیادی به صرفه تر است که سراغ خرید لوازم الکترونیکی دست دوم بروند. خرید کالای کارکرده و به خصوص وسایل الکترونیکی، اگرچه ریسک های خاص خودش را دارد، ولی با رعایت نکاتی ساده می توان لوازم الکترونیکی دست دوم خرید که سال ها کار کند و از نظر ظاهری نیز چیزی کم از نمونه آکبند آن نداشته باشد .

ریزه کاری های خرید لوازم الکترونیکی دست دوم

کمی تردید در این زمینه طبیعی است؛ شناسایی ایرادات احتاقتصادی احتیاج به ریزبینی و دقت دارد . در سرزمین من و در دسته لوازم الکترونیکی مانند: انواع گوشی هوشمند، تبلت، رایانه، کنسول بازی، لوازم صوتی و تصویری و تلفن دست دوم یافت می گردد. خواندن این راهنما می تواند لذت یک خرید اقتصادی و مطمئن از سایت سرزمین من را برای شما رقم بزند .

معیار قیمت گذاری وسایل الکترونیکی دست دوم چیست؟

درباره قیمت مدل های نو تحقیق کنید تا بتوانید درک درستی از قیمت وسایل الکترونیکی دست دوم داشته باشید و هزینه غیرمنصفانه ای برای محصول نپردازید. اگر درباره قیمت مطمئن نیستید، قیمت محصول نو را در اینترنت جستجو کنید . سال کارکرد، خط و خش، تعمیرات قبلی، کامل بودن لوازم جانبی، سال فراوری دستگاه و همین طور آنالیز قیمت محصولات دست دوم هم رده، می تواند در مطلعی از قیمت دستگاه موردنظرتان به شما یاری کند.

قبل از خرید وسایل الکترونیکی دست دوم تحقیق کنید

پیش از خرید هر وسیله ای چه نو و چه کارنموده باید درباره اش تحقیق کنید. مقایسه قیمت نو یک وسیله با قیمت کارنموده آن، می تواند باعث گردد که به اصطلاح سرتان کلاه نرود. هر دستگاه الکترونیکی عمر مفیدی دارد، بنابراین در مورد سال مفید استفاده از آن تحقیق و پرس و جو کنید. عمر مفید بعضی از دستگاه های الکترونیکی 5 سال است و بعضی دیگر تا سال های سال می توانند به کارشان ادامه دهند .

چه سوال هایی از فروشنده بپرسید؟

هرچند خرید بعضی از لوازم الکترونیکی دست دوم مثل گوشی موبایل دست دومی که از نسل چهارم پشتیبانی نمی کند، می تواند به ضررتان تمام گردد و کار خاصی نتوانید با آن انجام دهید، ولی همه اطلاعات مورد نظر را از فروشنده بپرسید.

پرسیدن سوالاتی درباره عمر باتری، استهلاک قسمت های مکانیکی (اگر آن وسیله الکترونیکی قسمت مکانیکی خاصی دارد)، نرم افزار مربوط و پشتیبانی از آن در مورد وسایلی مثل لپ تاپ می تواند به شما در یک خرید خوب یاری کند.

از فروشنده نام و نشانی تعمیرکار دستگاه یا فروشنده قبلی را نیز بپرسید. همین طور شما باید مطلع شوید که دستگاه قبلا چه عیب و ایرادی داشته و کدام قسمت از دستگاه تعمیر یا تعویض شده است. مطلع نشان دادن خودتان موقع خرید باعث می گردد از خریدتان پشیمان نشوید .

در زمان خرید با خودتان یک متخصص ببرید

بیشتر ما از قسمت های مختلف لوازم الکترونیکی، قطعات و لوازم آنها و نحوه کارکردشان بی اطلاعیم. ممکن است قسمتی از یک دستگاه عملکرد سایر بخش ها را تحت الشعاع قرار بدهد و در صورت وجود یک خرابی جزئی نیز احتیاج به تعمیر مجدد داشته باشد. بنابراین همراه بردن کسی که آشنا به قسمت های مختلف دستگاه و نحوه کارکرد آن باشد می تواند جلوی یک خرید اشتباه را بگیرد .

لوازم الکترونیکی دست دوم را حتما چک کنید

با فروشنده قراری تنظیم کنید و در حضور او تمام قسمت ها را چک کنید و مطمئن شوید که اثری از ضربه خوردگی روی دستگاه مشاهده نمی کنید؛ سپس دستگاه را خاموش و روشن کنید، اتصالات را آنالیز کنید و کمی با آن کار کنید .

  • چنانچه دستگاه را به برق زدید و داغ شد، از خرید اجتناب کنید. حتی بعضی از لوازم الکترونیکی دست دوم ممکن است موقع آزمایش سالم باشند و نشانه ای از خرابی در آنها نباشد؛ اما بعد از یکی دو بار استفاده، خرابی شان معلوم گردد.
  • از فروشنده مهلت استفاده بخواهید و چنانچه مقدور است نصف پول را موقع خرید و نصف دیگر مبلغ را پس از یکی دوبار استفاده برایش واریز کنید .
  • وسایل الکترونیکی دست دوم گارانتی ندارند، بنابراین بهتر است از فروشنده ضمانت کتبی بگیرید که در صورت خراب شدن دستگاه بتوانید آن را مرجوع کنید.
  • داشتن یک فاکتور یا رسید کتبی موقع خرید بعلاوه نشانه ای ست از دزدی نبودن آن کالا .

لوازم الکترونیکی دست دوم برند خریداری کنید

وسیله الکترونیکی دست دومی خریداری کنید که نام تجاری (برند) شناخته شده ای دارد. این وسایل به علت کیفیت شان می توانند سال ها بدون دردسر کار نمایند. البته این یک قانون کلی نیست و احتمال خرابی در میان محصولات تمام برندها وجود دارد؛ اما بسیاری از برندهای مطرح، امتحان خودشان را پس داده اند .

آگهی ها را با دقت آنالیز کنید

درباره آگهی هایی که شرح کافی درباره محصول نداده اند، دقت بیشتری کنید. می توانید با فروشنده تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری بخواهید. حتما عکس ها را آنالیز کنید. دقت کنید که عکس آگهی عکس آرشیوی و عمومی نباشد و عکس واقعی محصول باشد .

فریب ظاهر نو دستگاه را نخورید

دستگاه بی کیفیت ممکن است اصلا استفاده نشده باشد و ظاهری نو داشته باشد؛ اما کاملا معیوب باشد. برای همین بعد از توجه و دقت در ظاهر دستگاه حتما وارد جزئیات شوید .

از فروشنده مهلت تست بخواهید

یک بازه زمانی 48 تا 72 ساعته را به عنوان زمان تست در نظر بگیرید. در این مدت نرم افزارها و سخت افزارها را تغییر ندهید و اگر قصد نصب برنامه ای را داشتید، با فروشنده هماهنگ شوید. مراقب وسیله ای که به امانت به شما سپرده شده است باشید.

بهتر است در این مدت قسمت های مختلف را چک کنید و چند نرم افزار را با هم فعال کنید. این را هم مدنظر داشته باشید که مهلت تست را هر فروشنده ای به خریدار نمی دهد !

محصول را با جعبه تحویل بگیرید

جعبه لوازم الکترونیکی دست دوم مانند: موبایل یا لپ تاپ بسیار مهم است. از قلم نیاندازید که شماره سریال روی محصول الکترونیکی را با شماره روی جعبه تطبیق دهید. اگر فروشنده فاکتور خرید دارد، از او بخواهید که آن را به شما تحویل بدهد. این شواهد برای پیشگیری از مسائل احتاقتصادی بعدی است .

وسایل جانبی دستگاه را آنالیز کنید

وسایل الکترونیکی دست دوم عموما تجهیزات جانبی نیز دارند که در ساده ترین حالت ممکن، می تواند یک شارژر باشد. موجود بودن و درست کار کردن این وسایل مهم هستند؛ زیرا گاهی تقلبی بودن و خراب بودن بعضی از این وسایل می تواند باعث صدمات بعدی شوند .

تست نهایی وسایل الکترونیکی

وسایل الکترونیکی حساس هستند، اگر طرز کار با آنها را نمی دانید، از فروشنده سوال کنید یا دفترچه راهنما را بخوانید. جز به جز وسیله را چک کنید. برای راحتی بهتر است یک چک فهرست تهیه کنید و هر قسمتی را که چک می کنید در مقابل آن یک علامت بزنید.

مسلما هر چه دستگاه پیچیده تر باشد، آنالیز های بیشتری احتیاج خواهد داشت. در این مرحله می توانید با یک متخصص نیز مشورت کنید و در اینترنت جستجو کنید. پیشنهاد می کنیم اظهار نظرات مردمی (کامنت های خریداران) درباره دستگاه را به دقت بخوانید .

کارت گارانتی دستگاه را بخواهید

اگر لوازم الکترونیکی دست دوم موردنظرتان در حد نو است، از فروشنده بخواهید کارت گارانتی دستگاه را به شما بدهد. خرابی دستگاه های الکترونیکی می تواند روی دست شما خرج بگذارد و کام شما را از خریدتان تلخ کند. بعلاوه وجود این کارت گارانتی می تواند اصل بودن دستگاه شما را تضمین کند .

برای تماشا آگهی های لوارم الکترونیکی در سرزمین من کلیک کنید

چرا بهتر است لوازم الکترونیکی دست دوم بخریم؟

بازار جهانی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ( EEE ) به طور تصاعدی رشد نموده است، در حالی که طول عمر این محصولات به طور فزاینده ای کوتاه تر شده است. سرنوشت تعداد بیشتری از این محصولات، به زباله دانی و مراکز بازیافت ختم می گردد.

ü به عنوان یک اصطلاح رایج و غیررسمی، زباله الکترونیکی ( e-Waste ) به هر نوع کالای سفید، لوازم الکترونیکی مصرفی و تجاری و سخت افزار فناوری اطلاعات اطلاق می گردد که عمر خود را به انتها برساند.

اما همان طور که مشتریان و خریداران کالاهای روزمره، بیشتر از اوضاع محیط زیست مطلع می شوند، خرید دست دوم کالاها هم به طور فزاینده ای محبوب شده است. به ویژه در میان کسانی که به اینترنت سر می زنند تا اقلامی از قبیل لوازم الکتریکی دست دوم یا هر محصول دیگری را جستجو نمایند.

چرا که ساختن لوازم نو به انرژی و مواد نو احتیاج دارد، بنابراین هر چه چیزی برای مدت طولانی تری مفید بماند، بهتر است. بازارهای فروش کالاهای دست دوم برای یک اقتصاد یک جامعه، دایره ای مهم هستند، چون عمر کالاهای ساخته شده را طولانی می نمایند، کربن تجسم یافته را جبران می نمایند و کارایی مواد را بیشترمی نمایند. این امر به ویژه در مورد لوازم الکترونیکی، جایی که گردش اقتصادی بالایی دارد و کالاها نیز دارای ردپای زیست محیطی بالایی هستند، بسیار مهم است.

تمام آگهی های لوازم الکترونیکی را در سرزمین من ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "ریزه کاری های خرید لوازم الکترونیکی دست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزه کاری های خرید لوازم الکترونیکی دست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید