رکوردشکنی بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران در سال گذشته میلادی

به گزارش سرزمین من، در سندی 129 صفحه ای که به رصد بلومبرگ رسیده، آمده است که آژاتس بین المللی انرژی اتمی در سال 2019 در بازرسی های خود از سایت های ایرانی رکوردشکنی کرده است.

رکوردشکنی بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران در سال گذشته میلادی

به گزارش سرزمین من، بنا بر سند محرمانه ای که به دست خبرگزاری بلومبرگ رسیده است، گزارش های پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2019 حکایت از تداوم بازرسی های این آژانس از سایت های هسته ای گسترده دارد.

در این گزارش 129 صفحه ای که برای دیپلمات هایی که در حال اجرای توافق هسته ای 2015 با قدرت های جهان هستند تنظیم شده است، آمده که آژانس به نظارت و فعالیت های راستی آزمایی های تعهدات هسته ای جمهوری اسلامی ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک ادامه می دهد.

تیم 269 نفره ناظران و تحلیلگران آژانس بین المللی انرژی اتمی که تمرکز خود را بر روی ایران گذاشته اند در تعداد بازرسی های خود رکورد به جا گذاشته اند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی 1103 روز-نفر را به نظارت از سایت هایی که ایران در آن ها اورانیوم غنی و انرژی هسته ای تولید می کنند، اختصاص داده است.

ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی ذیل توافق هسته ای 2015 نیز می توانند بازرسی های سرزده را به عمل آورند.

ناظران 33 بازرسی سرزده و بدون برنامه انجام داده اند که تعداد آن ها نسبت به 40 بازرسی سرزده که در سال 2018 انجام شد، کاهش یافته است.

همچنین میزان اورانیوم های غنی شده پادمانی که برای سوخت رسانی به راکتورهای هسته ای از آن ها استفاده شده برای دومین سال متوالی کاهش یافته است.

در این سند آمده است: برای اولین بار در نزدیک به یک دهه، رشد خاصی در میزان source material ذیل پادمان های آژانس دیده نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رکوردشکنی بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران در سال گذشته میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران در سال گذشته میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید