رئیس جمهور کره جنوبی به قزاقستان سفر می نماید

به گزارش سرزمین من، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری قزاقستان از سفر آینده رئیس جمهور کره جنوبی به این کشور در تاریخ 21 آوریل اطلاع داد.

رئیس جمهور کره جنوبی به قزاقستان سفر می نماید

به گزارش خبرنگار سرزمین من در دوشنبه، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری قزاقستان از سفر قریب الوقوع مون جه این رئیس جمهور کره جنوبی به این کشور اطلاع داد.

بنابه این گزارش، رئیس جمهور کره جنوبی در تاریخ 21-23 آوریل امسال برای نخستین بار در قالب یک سفر دولتی وارد نورسلطان پایتخت قزاقستان می گردد و با قاسم ژامرت تاکایف همتای قزاقی خود دیدار و گفت وگو می نماید.

در جریان مذاکرات سران دو کشور وضعیت فعلی و دورنمای روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری، مالی، سرمایه گذاری، فرهنگی و انسانی و همچنین دستور کار مهم منطقه ای و بین المللی مورد آنالیز قرار می گیرد.

در آستانه سفر رئیس جمهور کره جنوبی به قزاقستان همچنین سفیر این کشور در نورسلطان با بیبوت آتامقول اف وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار کرد.

در جریان این دیدار تاکید شد که سفر آینده رئیس جمهور کره جنوبی به قزاقستان در آستانه دهمین سالگرد برقراری معاهده استراتژیک میان دو کشور رویداد مهمی در روابط دوجانبه خواهد شد.

بنابه سخنان طرفین رئیس جمهور کره جنوبی طی این دیدار با نورسلطان نظربایف رئیس جمهور سابق، قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور فعلی و عسکر مامین نخست وزیر قزاقستان ملاقات می نماید.

در جریان این سفر همچنین همایش تجاری قزاقستان و کره جنوبی برگزار می گردد، تعدادی از اسناد تجاری به امضا و نمایشگاه پروژه های مشترک سرمایه گذاری و ابتکارات در حوزه های صنعت، کشاورزی، زیرساخت، بهداشت و دیجیتال برپا می گردد.

سفر رئیس جمهور کره جنوبی به قزاقستان در ادامه سفر دوره ای وی به آسیای مرکزی است که در روزهای گذشته به ترکمنستان و هم اکنون به ازبکستان شکل گرفته است.

مبادله تجاری میان قزاقستان و کره جنوبی در سال 2018 میلادی 3.9 میلیارد دلار برآورد شده که 2.9 میلیارد دلار از آن به صادرات محصولات قزاقی به این کشور و 922 میلیون دلار بقیه واردات کالا از کره جنوبی به قزاقستان تشکیل می دهد.

در سال های 2005 - 2018 میلادی جریان ناخالص سرمایه گذاری مستقیم خارجی کره جنوبی به اقتصاد قزاقستان 5 میلیارد دلار براورد شده است.

در قلمرو قزاقستان در حال حاضر حدود 500 شرکت مختلف با سرمایه گذاری کره جنوبی فعالیت می نمایند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رئیس جمهور کره جنوبی به قزاقستان سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور کره جنوبی به قزاقستان سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید