خبرنگاران محمدعلی کشاورز 1399-1309

به گزارش سرزمین من، محمدعلی کشاورز، بازیگر باسابقه سینما و تئاتر ایران، یکشنبه 25 خردادماه 1399 در 90 سالگی درگذشت.

خبرنگاران محمدعلی کشاورز 1399-1309

دریافت 49 MB

محمدعلی کشاورز 26 فروردین 1309 در اصفهان به جهان آمد. او فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک بود.

او اولین بار با بازی در تله تئاتر خودکشی به کارگردانی علی نصیریان در سال 1339 کار حرفه­ای خود را شروع کرد و سپس در نمایش هایی همچون ویولن ساز کره مونا، آنتیگون، آندورا، ادیپوس شهریار، بازی استریندبرگل بازی کرد.

او در سال 1343 با بازی در فیلم شب قوزی ساخته­ی داریوش مهرجویی وارد تلویزیون شد. کشاورز از معدود هنرمندانی است که در کارنامه هنری­اش سابقه حضور در فیلم های بین المللی­ همچون کاروان ها و صحرای تاتارها را دارد و در این فیلم ها به ترتیب با چهره هایی چون آنتونی کویین و ماکس فون سیدو همبازی شد.

کشاورز یک بار هم برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد ولی سیمرغ به خسرو شکیبایی برای بازی در فیلم ماندگار هامون رسید.

اما حضور محمدعلی کشاورز در فیلم پربیننده پدرسالار در میانه دهه70 دوباره نام او را سر زبان ها انداخت. اسدالله خان سریال پدرسالار، نقشی بود که شاید تصور آن با هر بازیگری جز کشاورز ناممکن بود. او در این سریال نقش پدری کمابیش دیکتاتور و میان سال را ایفا می نماید.

او یکی از پنج تنی بود که به همراه عزت­الله انتظامی،داود رشیدی، جمشید مشایخی و ژاله علو نشان درجه یک فرهنگ و هنر دریافت کرد.

کشاورز که اوایل خرداد امسال به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شده بود بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی شروع کرد.اما به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت های ویژه بستری شد و در تاریخ 25 خرداد 1399 فوت کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران محمدعلی کشاورز 1399-1309" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محمدعلی کشاورز 1399-1309"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید